اردبیل- معاون بهره‌برداری شرکت گاز استان اردبیل گفت: تا پایان تابستان امسال ۷۹ روستای این استان با بیش از سه هزار خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

۳۰۰۰ خانوار روستایی اردبیل از نعمت گاز بهره مند می شوند

به گزارش قدس آنلاین؛ ودود پناهنده روز دوشنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: طرح‌ها و پروژه‌های آماده افتتاح گازرسانی روستایی استان شامل  ۷۹ روستا در شهرستان‌های اردبیل، نیر، پارس‌آباد، کوثر، گرمی، مشگین‌شهر، خلخال و بیله‌سوار است که برای اجرای آنها  اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

وی گفت: از مجموع ۱۴۲ روستای دارای سکنه شهرستان خلخال ۷۹ روستا هم‌اکنون از نعمت استفاده از گاز طبیعی بهره‌مند هستند و با اجرا و تکمیل عملیات اجرایی طرح‌های گارزسانی این شهرستان ۳۳ روستا در آینده نزدیک به مجموع روستاهای گازدار خلخال اضافه می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت گاز استان اردبیل بیان کرد: عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۸ روستای منطقه در حال انجام و ۱۵ طرح گازرسانی روستایی نیز در دست اقدام است.

پناهنده افزود: ۸۳ درصد جمعیت روستایی خلخال از گاز طبیعی استفاده می‌کنند که با تکمیل پروژه‌های گازرسانی در دست اجرا ، این میزان به ۹۳ درصد جمعیت روستایی تا پایان امسال خواهد رسید.

او همچنین با اشاره به شرایط اقلیمی و جغرافیایی خلخال و کوهستانی بودن آن گفت: زمان و هزینه اجرای طرح‌های گازرسانی روستایی در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور این شهرستان چند برابر سایر مناطق واقع شده در شمال استان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.