قزوین_ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: حفظ آبرو و امنیت دارای اهمیت است و فعالان رسانه نیز به این مساله توجه کنند و نباید هرخبری را منتشر کنند و از خبری که موجب برهم زدن امنیت استان و کشور می شود پرهیز کنند.

 اصحاب رسانه در انتشار خبر به حفظ آبروی افراد توجه داشته باشند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،  آیت الله علی اسلامی شب گذشته در نشست اخلاق رسانه که به همت سازمان بسیج رسانه استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: وقایعی که در تاریخ ثبت می شود توسط فعالان رسانه به ثبت می رسد و به نسل های بعدی منتقل می شود.

وی با اشاره به ویژگی های حضرت زینب (س) افزود: این حضرت یک انسان رسانه ای به تمام عیار بوده که حوادث کربلا و واقعه عاشورا و مظلومیت امام حسین (ع) را به مردم رساند.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: یک خبرنگار انقلابی جزو کارگزاران نظام انقلاب اسلامی محسوب می شود.

اسلامی یادآور شد: حفظ آبرو و امنیت دارای اهمیت است و فعالان رسانه نیز به این مساله توجه کنند و نباید هرخبری را منتشر کنند و از خبری که موجب برهم زدن امنیت استان و کشور می شود پرهیز کنند.

وی یادآور شد: اصحاب رسانه باید در انتشار خبر و حفظ آبروی افراد توجه داشته باشند چراکه حفظ آبروی افراد مهم است.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرنگان رهبری یادآور شد: امتحانات الهی ما در مسیر سعادتمندی و یا شقاوت قرار داده است و باید توجه داشته باشیم که جزو دسته هستیم.

اسلامی تصریح کرد: خمیرمایه انسان از دو عنصر تشکیل شده که این دو عنصر در تضاد هم است و با یکدیگر تخاصم دارد، به این علت که ذات این دو عنصر باهم در جنگ هستند و ظلمت و نور دوجزئی هستند که باهم مقابله می کنند و ظلمت واقعیتی است که در کنار آن نور وجود دارد.

وی اضافه کرد: هیچ زمانی نمی‌توان بین ظلمت و نور هماهنگی و همراهی ایجاد کرد اگر این دو عنصر کنار هم قرار بگیرند، مشکل ایجاد می‌شود.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: یک عنصر انسان را عنصر صلصال و یک عنصر را عنصر خاک یا همان طین و تراب تشکیل می دهد؛ در بخشی از وجود انسان، نفخ و روح خدایی بوده و خدا از روح خودش در انسان دمیده است و در بخش دیگر انسان نیز صلصال و خاک و گل است که این دوحاکمیت آسمان و ملکوت و زمین و حیواتی در کنارهم هستند که یکی خلیف الله و یکی اسفل السافلین را می سازد.

اسلامی مطرح کرد: حاکمیت الله و شیطانی در نفس وجود انسان با هم می جنگند و انبیا و ائمه آمدند تا انسان را در بین این دو تضاد به مسیر مستقیم هدایت و ارشاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند بیان می کند که: «ما راه را به انسان نشان می دهیم و انتخاب مسیر با انسان است».

محمدکشاورز نیز در این نشست اظهار داشت: برای دستیابی به خداوند نیازمند رعایت موضوعات اخلاقی و شریعت هستیم و فعالان رسانه در معرض خطر قرار دارند.

وی گفت: مسئولیت سنگینی بر عهده اصحاب رسانه قرار دارد و به واسطه همین مسئولیت سنگین، در معرض تهمت و غیبت هستند و رسانه باید در آگاهی بخشی و مطالبه گری مردم تلاش کند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین ادامه داد: برگزاری چنین جلساتی تاثیرارزشمندی در اصحاب رسانه خواهد داشت و می تواند در ایجاد آرامش فضای رسانه ای موثر باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.