o,csjhk- رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان گفت: سعی شد در اصلاحات این دانشگاه بحث کیفیت آموزشی مد نظر قرار بگیرد به همین جهت تعداد مراکز نصف شدند.

تعداد مراکز جامع علمی و کاربردی نصف شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ مسعود خداپناه، رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز ۲۸ مرداد در محل این دانشگاه برگزار شد تاخیر در برگزاری تجلیل از خبرنگاران به عنوان روز خبرنگار را حضور این دانشگاه در المپیاد عنوان کرد و  اصلاحات از سال ۹۵ مدیریت علمی کاربردی را چنین برشمرد: راهبرد دانشگاه بر کیفیت است و پیش از این هزار مرکز داشتیم و بر این اساس تعداد مراکز خود را به ۵۰۰ رسانده ایم.


وی ایجاد رشته‌های مورد تقاضای صنعت و بخش‌های اقتصادی، توجه به نیازهای اساسی جامعه، تقاضامحور کردن آموزش‌های مهارتی و پایداری و کیفیت‌بخشی مراکز را ازجمله سیاست‌ها و رویکردها عنوان کرد و گفت: هر مرکزی که بتواند کیفیت خود را ارتقا دهد، پایدار خواهد بود و با شکوفایی هرچه بیشتر به مسیر خود ادامه می‌دهد.
خداپناه پالایش مدرسان را از دیگر موارد کیفی کردن دانشگاه های علمی و کاربردی دانست و اضافه کرد: مراکزی که جایگاه مرکز زیر وزارت علوم داشتن داشتن را ندارند نیز اصلاح و دارای اساسنامه می شوند.

وی عنوان کرد: ورودی های دانشگاه دوره ای ۷۰ درصد شاغلین بودند که در حال حاضر پذیرش ما فارغ التحصیل های آموزش و پرورش را نیز شامل می شود.

این مسئول سطح بندی، انحلال مراکز دولتی، راه اندازی و توسعه مراکز جدید علمی و کاربردی از دیگر اقدامات خواند و ادامه داد: این دانشگاه از ابتدا نسل سوم و مهارت محور بوده که نزدیک ترین راه را برای تبدیل علم به مهارت و ثروت داشته و در تلاشیم با برآورد و برطرف کردن نیاز های آن را به نسل چهارم تبدیل کنیم.
 وی گفت: در کشور در پذیرش و کیفیت آموزش شرایط خوبی داریم، رتبه یک و دو را از نظر پذیرش داشته ایم.

وی افزود: آزمون های این دانشگاه برای کیفیت بخشی در ۲۵ رشته در کشور به صورت سراسری انجام می شود. 

خداپناه با اشاره به اینکه می توانیم در جشنواره های پژوهشی نقش بیشتری داشته باشیم خبر داد: در کمتر ۶ ماه پذیرش دانشجو در رشته های جدید صورت می گیرد.


وی با بیان این‌که در حال حاضر ۲۹ مرکز فعال علمی کاربردی در خوزستان وجود دارد، گفت: سعی کردم با توجه به نیازهای استان مراکز جدیدی افتتاح شود که بتوانیم برخی از نیازهای استان را از طریق ایجاد این مراکز تأمین کنیم و این نشان می دهد نقش خود را به خوبی ایفا کرده ایم. تعداد کمی دانشجو در رتبه های سه و پنج هستیم.

خداپناه درباره تعطیلی بعضی از مراکز علمی و کاربردی خاطر نشان کرد: مصوبه شورای اداری کشور به این شکل بود که مراکز اداری دیگر پذیرش دانشجو نکند در خوزستان بعضی مراکز دولتی  بر این اساس تعطیل شد در اهواز نیز میراث، بهزیستی، خبر از این مراکز بودند.

وی درباره دانشکده خبر توضیح داد: با وجود آمادگی واگذاری این دانشگاه متقاضی نداشته و لازم است اطلاع رسانی درستی توسط رسانه ها صورت گیرد.

وی ظرفیت پذیرش مراکز علمی کاربردی در استان را در راستای توجه به ظرفیت‌ها و مبتنی بر نیازهای منطقه‌ای ۲۴۰ کد رشته با  ۷۰ نفر و دو کلاس عنوان کرد که ۷۰ تای آن کد رشته جدید است.

 
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان افزود: بر این اساس امیدوارم که مراکز با پویا کردن خود، توسعه آموزش‌های ضمن خدمت و کیفیت‌بخشی، در راستای سیاست‌ها و راهبردهای دانشگاه گام بردارند.

وی از ۷ مرکز کارآفرینی خبر داد و تاکید کرد: اگر دانشجویان برنامه ای برای به ثمر رساندن طرح های علمی و الترونیکی خود داشته باشند دانشگاه علمی و کاربردی می تواند وام ۵۰ میلیون تومان به آنها پرداخت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.