خراسان شمالی- مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی از بهره برداری ۶ پروژه گازرسانی در هفته دولت سال جاری در استان خبر داد.

بهره برداری از ۶ طرح گاز رسانی خراسان شمالی درهفته دولت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسن رضا میربلوکی در نشست خبری اظهار داشت: برای تهیه مصالح و اجرای شبکه توزیع گاز و نصب انشعابات روستاهای فاز ۳ جرگلان در روستاهای اشتوت ساسان، اشتوت بالا، اشتوت پایین و آقرقا  اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۹۵۶ میلیون ریال هزینه شده  که با بهره برداری از این طرح ها ۴۴۷ خانوار از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

وی اظهار داشت: تهیه مصالح و اجرای شبکه توزیع گاز و نصب انشعابات روستای اسمی‌و دولان جمعیت بهره بردار روستایی ۸۰ خانوار به اعتبار یک میلیارد و ۶۷۲ میلیون ریال و گاز رسانی به روستای برج آقا با جمعیت بهره بردار روستایی ۱۹ خانوار به اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال از دیگر پروژه های هفته دولت است.

میربلوکی برنامه های آتی گازرسانی و برنامه های در دست اقدام این شرکت اشاره کرد و افزود: خط انتقال تقویتی گرمه و جاجرم  با قطر ۱۶ اینچ و با طول ۵۸ کیلومتر در شهریور ماه سال جاری عملیات اجرایی این طرح آغاز خواهد شد که ۷۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه اختصاص یافته است.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی ضریب نفوذ گاز طبیعی در استان را در حوزه شهری ۱۰۰ درصد  و روستایی ۹۹ درصد عنوان کرد و افزود: این در حالی است که ضریب نفوذ گاز کشور در حوزه شهری ۶/۹۶  درصدو در حوزه روستایی ۳/۷۵ دردص است

میربلوکی با بیان اینکه ۷۵ درصد مصرف گاز استان به صنعت تعلق دارد اظهار داشت: اشتغالزایی، بهبود چرخه تولید، گسترش صنایع، ایجاد ارزش افزوده و بهبود اقتصاد منطقه از جمله مزایای این امر است.

وی در خصوص مطالبات این شرکت از صنایع گفت: این شرکت یکهزار و ۲۵۰ میلیارد ریال از مشترکان صنعتی این استان( فولاد اسفراین، صنایع آلومینیوم، کارخانه قند، کوره اسفراین و... طلب دارد.

میربلوکی در پاسخ به سوال اینکه آیا شرکت پتروشیمی خراسان نیز به این شرکت بدهی دارد یا خیر گفت:  شرکت پتروشیمی هم اکنون بدهی ندارد  بلکه تنها اختلاف کوچکی در میزان بدهی وجود دارد که آن نیز حل خواهد شد و هیچ گونه گلایه ای از این شرکت نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.