یاسوج- شهرستان یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تا دو دهه پیش از داشتن دستگاه تصویر برداری پزشکی یا همان «ام.آر.آی» محروم بود و لذا بسیاری از بیماران برای عکس‌برداری مجبور بودند که به سایر استان‌های هم‌جوار سفر کنند تا اینکه این آرزوی دیرینه در سال ۱۳۸۶ به منصه ظهور رسید اما مدتی است که به دلیل اختلافات بخش خصوصی و دولتی ارایه این خدمت به مشکل برخورده است.

پای دادستان یاسوج به مرکز تصویر برداری پزشکی باز شد/دود اختلاف ها به چشم مردم می رود

قدس آنلاین؛ گروه استان ها:دستگاه« ام. آر. آی» کوثر در یاسوج تنها مرکز فعال در استان کهگیلویه و بویراحمد است که حالا بعد از گذشت ۱۲ سال از فعالیت اما به دلیل اختلافات بخش خصوصی و دانشگاه علوم پزشکی در این مرکز تخته شده است.

عدم ارائه خدمات به بیماران موجب شد تا هفته گذشته پای دادستان عمومی و انقلاب یاسوج به این ماجرا باز شود.

در همین راستا مهرداد کرمی با اشاره به اینکه ضرورت دارد دانشگاه علوم پزشکی در ارائه خدمت‌رسانی به مردم حساسیت و اهتمام بیشتری داشته باشد هشدار داد اگر مسئولان در این‌گونه موارد سهل‌انگاری کنند و حقوق شهروندی و خدمات‌رسانی به مردم را نادیده بگیرند قطعاً مطابق موازین قانونی در خصوص آن‌ها تصمیمات قضایی لازم اتخاذ خواهد شد.

ماجرا از چه قرار است؟

 رئیس مرکز ام. آر. آی کوثر  یاسوج می‌گوید: پس از ۱۲ سال ارائه خدمت  با عدم همکاری درمان و دانشگاه علوم پزشکی نسبت به مجوزهای لازم با تعطیلی روبرو شدیم.

مدحتی  توضیح می‌دهد: افتتاح این مرکز باعث شد که بیش از ۸۰ درصد بیمارانی که به انجام  ام آر آی احتیاج داشتند دیگر لازم نباشد به استان‌های هم‌جوار بروند و در شهر خودشان این خدمات را دریافت کنند  اما  وضعیت کنونی باعث می‌شود که بار دیگر بیماران استان برای حداقل‌های درمانی راهی شهرهای مجاور شوند.

وی مدعی است : دانشگاه علوم پزشکی و معاونت درمان استان علی‌رغم اینکه مدارک و مستندات کافی وجود دارد  از صدور پروانه بهره‌برداری و مسئول فنی امتناع می‌ورزد.

وی می‌افزاید: ما قصد داشتیم که در کنار مرکز ام آر.آی یاسوج مرکز پزشکی هسته‌ای را نیز راه‌اندازی کنیم و از طرفی مرکز دیالیز ما نیز تکمیل‌شده است و آماده بهره‌برداری است.

پاسخ دانشگاه علوم پزشکی چیست؟

در همین رابطه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج طی پاسخی مکتوب ادعا کرد: «در راستای چابک سازی و مشارکت بخش خصوصی در توسعه سلامت استان با توجه به سطح‌بندی توزیع خدمات سلامت به نام دانشگاه علوم پزشکی استان دستگاه ام آر آی با صدور مجوز از طرف وزارت بهداشت و با مشارکت بخش خصوصی آغاز به کار کرد، اما باوجود قرارداد فی‌مابین دانشگاه علوم پزشکی و بخش خصوصی متأسفانه در مقاطع فراوانی به علت عدم همکاری بخش خصوصی مفاد قرارداد اجرا نشود.

ازآنجاکه پس از پایان قرارداد؛ مرکز ام.آر .آی باید املاک و ساختمان مورد اجاره را به دانشگاه تحویل دهد اما علیرغم پایان مدت قرارداد تاکنون به این مهم اقدام ننموده و بر اساس اظهارات مدیرعامل مرکز مذکور، سندی معارض با قسمتی از اراضی سند بیمارستان امام سجاد(ع) (که هنوز سند آن به نام سازمان تأمین اجتماعی می‌باشد) نیز از طریق سازمان‌های دولتی ذی‌ربط اخذ کرده است‌.

در حال حاضر با توجه به اینکه یک دستگاه ام آر آی از طرف وزارت بهداشت به شهرستان بویراحمد اختصاص داده‌شده و فرآیندهای تحویل و راه‌اندازی آن در بیمارستان شهید جلیل یاسوج با سرعت و جدیت در حال پیگیری است، دانشگاه بنا بر وظیفه تولیت خود لازم می‌داند جهت جلوگیری از اخلال درروند ارائه خدمات به مردم، با بخش خصوصی مانند گذشته همکاری نماید و در این راستا جلساتی با مدیرعامل ام آر آی مذکور تشکیل که متأسفانه تاکنون با پیشنهاد دانشگاه جهت حل مشکل موافقت نکرده است .

با توجه به‌ضرورت خدمت‌رسانی به مردم محروم این استان، این دانشگاه آمادگی دارد در صورت همکاری بخش خصوصی و رعایت حقوق بیت‌المال و مردم، نسبت به رفع این معضل اقدام کند که این امر منوط به همکاری مدیرعامل مرکز مذکور با دانشگاه و رعایت قوانین و مقررات جاری و حقوق عامه مردم است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.