۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
کد خبر: 667516

همزمان با فرارسیدن عید غدیر پخت ۲۰ هزار پرس غذا در شهر سبزوار به همت مردم آغاز شد.

اطعام ۲۰ هزار نفری عید غدیر در سبزوار
 
به گزارش قدس آنلاین ، عید غدیرخم، عید امامت و ولایت از مهمترین اعیاد مسلمانان است که علاوه بر خیر، برکت و فضیلت‌های بسیار دارای سنت‌های گران قدری نیز است.

یکی از این سنت‌ها که متاسفانه تا حدودی به فراموشی سپرده شده اطعام و پخش غذای نذری در بین مردم است که روایات زیادی در اهمیت و ثواب بسیار این موضوع نقل شده است. امسال هم مانند 4 سال گذشته در ایام مبارک عید غدیر، مراسم اطعام و پخت غذای نذری در سطح شهرستان سبزوار با مشارکت پرشور مردم در حال اجرا است.

ستاد غدیریون سبزوار به عنوان پایه‌گذار و مجری این مراسم بزرگ در شهر با جمع‌آوری کمک‌های مردمی پخت بیش از 20 هزار پرس غذا جهت توزیع و پخش بین مردم را آغاز کرده است.

جواد شمس‌آبادی مسئول ستاد غدیریون سبزوار در این رابطه اظهار داشت: از سال 94 بحث احیای سنت فراموش شده عید غدیر با مشارکت مردم با پخت 1400 پرس غذا آغاز و هر سال بر تعداد این اطعام افزوده می‌شد تا امسال که با کمک مردم و با مشارکت 5200 نفری تاکنون بیش از 110 میلیون تومان برای اطعام 20 هزار نفر جمع‌آوری شده است.

وی با بیان این که حرکتی با این سبک و سیاق در کشور کمتر دیده شده ادامه داد: این اطعام در 5 وعده و از ظهر دوشنبه تا شب سه‌شنبه در 67 مسجد سطح سبزوار و روستاهای اطراف برگزار می‌شود.

مسئول ستاد غدیریون سبزوار همچنین افزود: در کنار این جریان پخت غذا، برنامه‌های فرهنگی نیز در همین راستا در سطح شهر برگزار می‌شود که سال پیش با برگزاری مسابقه خطبه غدیر، 4 هزار نفر حافظ خطبه غدیر شدند؛ امسال هم کاروان غدیر با فعالیت‌های تبلیغی میدانی همچون جشن خیابانی و خواندن سرودهای مناسبتی در سطح شهر، فضایی جهت تبلیغ و ارج نهادن به این عید بزرگ و جریان اطعام عید به‌وجود آوردند.

شمس‌آبادی تاکید کرد: خوشبختانه در این 5 سال که این مراسم در حال برگزاری است هیچ پول و کمکی از نهادهای دولتی و ارگان‌ها دریافت نکردیم زیرا می‌خواهیم این حرکت مردمی باشد و مردمی هم بماند.

تسنیم

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.