قهرمان و لژیونر اتومبیلرانی ایران گفت: آمار تلفات و تصادفات جاده‌ای در ایران بسیار بالاست و مشکلی اصلی، عدم وجود زیرساخت مناسب برای تخلیه انرژی و هیجان جوانان است.

تلفات جاده‌ای از تعداد شهدای هشت سال دفاع مقدس بیشتر است
 
به گزارش قدس آنلاین ، کوروش محمدخانی در نشست خبری با موضوع ارتقاء سطح فرهنگ رانندگی جامعه و کاهش آمار تصادفات و سوانح جاده‌ای در کشور که در سالن جلسات اداره کل پست خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در ایران به ازای هر ساعت 1.8 نفر از استفاده‌کنندگان از وسایل نقلیه جان خود را از دست می‌دهند، این آمار در سراسر جهان، به ازای هر 30 ثانیه 1.5 نفر است. به طور میانگین سالانه 20 هزار نفر از هم‌وطنان‌مان را در جاده‌ها و خیابان‌ها از دست می‌دهیم. این آمار بسیار بزرگی است، آنقدر که سالانه در خیابان‌ها کشته داریم، در 8 سال دفاع مقدس به این تعداد شهید نداشتیم.
وی افزود: نیاز به یک همت ملی دارد که به طور ویژه به این موضوع مهم پرداخته‌شود. به عنوان بخش کوچکی از جمعیتی بزرگ که هدف‌شان سلامت و ایمنی رانندگان است، نجات دادن جان حتی یک نفر را وظیفه و رسالت خود می‌دانم.
قهرمان و لژیونور اتومبیلرانی ایران ادامه داد: مشکل اصلی در این خصوص تخلیه انرژی و هیجان جوانان است. وقتی در مورد یک خودرو به عنوان یک وسیله نقلیه صحبت می‌کنیم، ناخودآگاه نام خطر و هیجان نیز پس از آن شنیده می‌شود. اگر بتوانیم به شکل درستی یک زیرساخت مناسب در اختیار جوانان قرار دهیم، آن وقت دیگر شاهد چنین حوادث ناگواری نخواهیم بود.
محمدخانی افزود: ما به عدم زیرساخت و اماکانات مناسب که از مشکلات اصلی این زمینه تلقی می‌شوند، پرداخته‌ایم. تمام کشورهای دنیا از پیست‌ها و امکان تخلیه انرژی خودرویی برخودار هستند. در شهرهای مدرن دنیا، جوانان به دلیل این که می‌توانند انرژی خود را در پیست‌های مدرن تخلیه کنند، دیگر نیازی پیدا نمی‌کنند که جان خود و شهروندشان را در خیابان‌ها به خطر بیندازند.
وی یادآور شد: از همین رو کمپین "ایمن برانیم" را به عنوان سفیر فدراسیون جهانی در ایران راه‌اندازی کرده و به صورت جدی در زمینه‌ فرهنگ‌سازی و تولید محتوای آموزشی فعالیت خواهیم کرد. امیدوارم بتوانیم مقداری با فرهنگ‌سازی درست سعی کنیم توجه مسئولین و استفاده‌کنندگان از وسایل نقیله را به سمت خودمان جذب کنیم. سعی داریم با آموزش‌های صحیح این اطلاعات را در اختیار کسانی که علاقه ویژه‌ای به سرعت و خطر دارند، قرار دهیم.
راننده متبحر ایرانی در ادامه خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های ما، 70 درصد تصادفات جاده‌ای به عوامل و مهارت‌های کنترل فردی خودرو مربوط می‌شود. 30 درصد باقیمانده به خودرو‌ها و زیرساخت‌های جاده‌ای غیر استاندارد اختصاص می‌یابد.
محمدخانی در خصوص تعاملش با فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری عنوان کرد: با این فدراسیون و تمام زیرمجموعه‌هایش از جمله هیات‌های استانی، تعامل داریم تا بتوانیم مباحث آموزشی زیرساختی اجرا کنیم. بیشترین تمرکز ما به روی یکپارچه‌سازی محتوا و به‌روزرسانی آموزش قرار دارد تا بتوانیم در تربیت و بهره‌برداری هنرجو بازدهی بیشتری داشته باشیم.
وی در پساخ به این سوال که در کدام بخش از استان‌های کشور در حال فعالیت است، گفت: در حال حاضر در شهرهای تهران، مشهد، شیراز، تبریز و کرمانشاه فعالیت خود را آغاز کرده‌ایم. در نظر داریم تمام کشور را این موضوع را به صورت فراگیر به اجرا برسانیم. همچنین آموزش‌های ما مختص جوانان نیست و شامل افراد 12 تا 60 ساله می‌شود.
قهرمان و لژیونور اتومبیلرانی ایران در خصوص نقش پلیس راهور در این کمپین تصریح کرد: مذاکراتی با پلیس راهور داشته‌ایم و درصددیم تا حمایت آنان را هم داشته باشیم. در حال حاضر مرکز اصلی حمایت این کمپین فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری است. این فدراسیون فقط مختص ورزش نیست و روی عملکرد رانندگان هم نظارت دارد. همچنین با شهرداری و سازمان ترافیک هم تعاملاتی داشته‌ایم.
محمدخانی در پایان بیان کرد: مدتی است درخواست‌های زیادی می‌شود تا اطلاعات حرفه‌ای خود را در اختیار جوانان قرار دهم. یک برنامه استعدادیابی ملی قرار است صورت گیرد و از تمام علاقه‌مندان به اتومبیلرانی و موتورسواری در این برنامه استعدادیابی دعوت می‌شود تا نبوغ خود را به نمایش گذاشته و از سوی باشگاه کوروش محمدخانی حمایت شوند. هدفم این است، کسانی که در این راه نبوغ و استعداد دارند، راه چندین ساله را خیلی سریع‌تر طی کرده و پیشرفت کنند.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.