خراسان جنوبی _ حجت الاسلام سید محمد معلمی امام جمعه بشرویه گفت : برپایی مراسم جشن غدیر و بازسازی این واقعه تاریخی قدمتی بیش از هزار سال دارد .

برپایی جشن غدیر قدمتی بیش از هزار سال دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه حجت الاسلام سید محمد معلمی امام جمعه بشرویه در مراسم بازسازی واقعه غدیر که با همکاری گروه تعذیه خوانان و اداره تبلیغات اسلامی و در محل گلزار شهدای شهر بشرویه برگزار شد, با اشاره به فضیلت های روز عید غدیر خم گفت : روز عید غدیر روز اکمال دین و تمام کردن نعمت از سوی خداوند است , و در این روز یکی از بهترین عبادات یادآوری و بازسازی واقعه غدیر است که این مراسمات قدمتی بیش از یکهزار سال را دارد .

 وی گفت :روز غدیر عید الله اکبر ؛و واقعه ای بسیار بزرگ است ,که نه قبل از آن و نه بعد از آن اتفاق نیفتاده است .

امام جمعه بشرویه با اشاره به پیشینه واقعه غدیر و برپایی مراسم جشن و سرور این روز هم گفت :این برنامه با طراحی شیخ مفید در دوران آل بویه با برپایی جشن بزرگی درخیابانهای شهر بغداد برگزار شد, ولیکن از اواسط قرن پنجم این جشن بزرگ به حاشیه رفت و صرفا به دیدار سادات و پذیرایی توسط آنان محدود شد, ولیکن در نظام مقدس جمهوری اسلامی این مراسمات جشن خیابانی و بازسازی کاروان غدیر دوباره احیاءگردید و انشالله که تداوم داشته باشد .

حجه الاسلام معلمی اظهار داشت :باید با ترویج و تبلیغ این گونه مراسمات شادی آفرین به جهانیان بفهمانیم که مکتب اسلام و تشیع تنها مکتب غم و اندوه و برپایی محافل روضه خوانی و عزاداری نیست .

امام جمعه بشرویه یادآور شد:ماه ذی الحجه ماه بروز فضائل و افتخارات مولی امیر المومنین علی (ع) است ؛چرا که در این ماه ازدواج مولاعلی (ع) و حضرت زهرا (س)و عید قربان و غدیر و تولد دو امام عزیز آقا امام هادی و امام موسی کاظم (ع) است , که باید از این فرصت ارزشمند بیشترین بهره وری معنوی را داشته باشیم .

وی گفت :ایام ماه رجب ماه شادی شیعه امیر المومنین است و لازم است با برپایی جشن و سرور و اطعام دادن ,پذیرایی از مومنین و بخصوص دستگیری از مستمندان را فراموش نکنیم .

/انتهای پیام.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.