گیلان- رییس پلیس راهنمایی رانندگی گیلان گفت : به مناسبت عید غدیر پلیس شرایط ویژه ای برای ترخیص خودروهای توقیفی فراهم کرده است .

عیدی پلیس راهور گیلان به مالکین خودروی های توقیفی

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازپلیس گیلان ،سرهنگ محمدرضا محمدی با اشاره به عیدی راهور به مالکین خودروی توقیفی، گفت: پلیس راهور به مناسبت عید غدیر برای ترخیص خودروها شرایط ویژه ای را فراهم کرده، مالکین خودرو می توانند در ایام پیشرو به ستادهای ترخیص مراجعه کنند و به سبب طرحهای تخفیفی با پرداخت اقساط ۱۲ ماهه خلافی ها ،خودرو را از پارکینگ خارج کنند.

سرهنگ محمدی  اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون متاسفانه در تصادفات منجربه فوت در حوزه شهری ۲۰ درصد افزایش یافته است که یکی از دلایل این افزایش حوزه های شهری  است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان افزود: از ابتدای سال تا کنون ۱۸ درصد کاهش تلفات در تصادفات موتور و همچنین ۱۶ درصد افزایش فوتی ها در تصادفات عابرین پیاده داشتیم که در این راستا طرح عابرین پیاده را با هدف آموزش و فرهنگسازی عابرین پیاده در استان اجرا کردیم.

وی گفت: یکی از علت افزایش فوتی ها در تصادفات عابرین پیاده، عجله و شتاب عابرین و ورود ناگهانی آنان به مسیر خودروهاست و بیشتر آمار فوت عابرین پیاده مربوط به شهرهای فومن و انزلی و کمترین هم مربوط به شهرهای رشت و تالش است.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه در مدت مذکور ۲۲ درصد افزایش برخورد با تخلفات حادثه ساز داشتیم، تصریح کرد: برای حذف قبوض کاغذی، ۸۰ درصد همکاران ما به گوشی های هوشمند مجهز شده اند که به سرعت استعلام خلافی، گزارش تخلف و جریمه انجام می گیرد و  تخلفها هم از طریق پیامک برای مالک خودرو ارسال می شود، بنابراین نیاز است مالکین خودروها با مراجعه به مراکز پلیس +۱۰ شماره همراه فعال خود را در سامانه ناجا ثبت کنند.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی گیلان با اشاره به اینکه در هوشمندسازی معابر و چراغ ها و دوربین های ثبت تخلف با مشکلاتی مواجه هستیم ، ادامه داد: در حال حاضر ۳۹ دوربین در سطح استان داریم که ۳۲ دوربین نظارتی و ۷ دوربین ثبت تخلف است که فقط ۳ دوربین ثبت تخلف در سطح شهر رشت فعال هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.