نخست‌وزیر بریتانیا امروز (چهارشنبه) با سفر به برلین ماراتن مذاکرات فشرده با رهبران اروپایی و مقام‌های بین‌المللی مهم را در سایه تهدید برگزیت بدون توافق آغاز می‌کند.

ماراتن مذاکرات جانسون با اروپایی‌ها بر سر برگزیت

قدس آنلاین: به گزارش  خبرگزاری فرانسه، بوریس جانسون در اولین سفر خارجی خود به عنوان نخست‌وزیر بریتانیا برای متقاعد کردن آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و بعد امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه تلاش می‌کند تا بابت مذاکرات دوباره روی توافق خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا که فعلا منتفی است، گشوده شود.

با این حال نخست‌وزیر بریتانیا تاکید دارد، کشورش در ۳۱ اکتبر با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد و خطر آشوب اقتصادی را نادیده می‌گیرد. جانسون امید دارد دیگر ۲۷ عضو اتحادیه اروپا برای اعطای امتیازاتی نرم شوند تا از برگزیت بدون توافق که به مردم و شرکت‌های تجاری دو سوی کانل مانش آسیب می‌رساند، جلوگیری کند.   

گرچه شانسی برای حل و فصل مساله دیده نمی‌شود، سخنگوی مرکل گفته است طرفین برای بحث درباره برگزیت و دیگر مسائل اروپایی پشت میز مذاکره می‌نشینند که این قطعا سودمند است. مواضع جانسون اختلافاتی میان او و دیگر رهبران اروپایی که معتقدند توافق خروج نهایی است، ایجاد کرده است. روز سه‌شنبه دونالد تاسک، رئیس شورای اتحادیه اروپا بار دیگر تاکید کرد این نهاد با درخواست جانسون موافقت نخواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.