یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به بازداشت مدیرعامل ایران خودرو گفت: بازداشت چند نفر در ایران خودرو یک ظاهرسازی تکراری است.

بازداشت چند نفر در ایران خودرو یک ظاهرسازی تکراری است

قدس آنلاین: حشمت الله فلاحت پیشه در مطلبی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «بازداشت چند نفر در ایران خودرو یک ظاهرسازی تکراری است. رانت خودرو به حدی فراگیر است که آن را به مصون‌ترین قلعه در مقابل قوانین کشور تبدیل کرده است. تا زمانی که فهرست بهره‌مندان از هزینه‌های تحمیلی به مردم اعلام نشود، این رانت خونین ادامه دارد.»

چند روز پیش مدیر عامل ایران خودرو به دلیل آنچه علی ربیعی سخنگوی دولت «افزایش عمدی و بدون هماهنگی قیمت محصولات این شرکت» عنوان کرد برکنار و ساعتی بعد بازداشت شد.

شرکت ایران خودرو پیشتر اعلام کرده بود که افزایش قیمت هشت خودرو تولیدی این شرکت اشتباه سیستمی بوده است. موضوعی که وزیر صمت در ان تشکیک کرده و گفته بود آنرا بررسی می‌کند. حالا ظاهرا معلوم شده این ادعا دروغ بودهو قیمت ها عامدانه و با آگاهی اما بدون مجوز و غیر قانونی افزایش داده شده بود.

این در حالیست که علاوه بر یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو دو نفر دیگر از مدیران این گروه خودروسازی طی روزهای اخیر بازداشت شده‌اند و از روز سه شنبه نیز یک تیم بازرسی در بخش مالی ایران‌خودرو مستقر شده‌اند.

پیش از این نیز غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه از تشکیل یک پرونده به دلیل تخلفات در شرکت خودرو سازی سایپا با 25 متهم خبر داده بود که 6 تن از این متهمان در بازداشت هستند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اولذ قوه قضائیه نیز چند روز پیش با انتقاد از وضعیت صنعت خودرو و تخلفات و فساد در این حوزه گفته بود یک شرکت خودرو ساز که 600 نمایندگی در کشور دارد برای وارد کردن شوک به بازار و افزایش قیمت ها تنها به 15 نمایندگی خود خودرو برای تحویل به مردم و فروش واگذار می‌کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.