مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۵ خراسان رضوی گفت: خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی با افزایش ۴۷ درصدی نسبت به سال گذشته، به ۴۸۶ هزار تن رسید.

افزایش ۴۷ درصدی خرید تضمینی گندم در استان خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا نوری اظهار کرد: از ابتدای فصل تاکنون، بالغ بر ۴۸۶ هزار تن گندم، مازاد بر نیاز گندم‌کاران خراسان رضوی طی ۵۲ هزار و ۸۶۸ محموله و در ۵۵ مرکز، کمیسیون و انبار تعاون روستایی سطح استان خریداری شده است.

وی در ارتباط با خرید سال گذشته گفت: کل میزان خرید سال گذشته ۳۳۲ هزار تن بوده و تاکنون افزایش ۴۷ درصدی را در این عملیات عظیم اقتصادی شاهد بوده‌ایم.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۵ افزود: در سال جاری، دسترنج گندم‌کاران با احتساب ۴ درصد افت مفید و ۲ درصد افت غیرمفید، ۱۷ هزار ریال بوده است که با توجه به کیفیت مطلوب گندم‌های خریداری شده، متوسط پرداختی در ازای هر کیلو گندم، به ۱۷ هزار و ۲۶۰ ریال افزایش یافته است.

نوری بابیان اینکه تا کنون بیش از ۹۴ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده است، اضافه کرد: ارزش گندم‌های خریداری شده بالغ بر ۸ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون بیش از ۷ هزار و ۸۸۳ میلیارد ریال آن از طریق بانک عامل به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین خرید را شهرستان‌های تربت‌ جام با بیش از ۵۸ هزار و ۴۷۶ تن، مشهد با ۴۹ هزار و ۶۴۸ تن و چناران با ۴۹ هزار و ۵۸ تن، انجام داده‌اند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۵ در بخش دیگری از صحبت‌های خود به خرید تضمینی گندم دروم برای اولین بار در استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: در فصل خرید سال جاری، در شهرستان درگز و برای اولین بار، شاهد خرید تضمینی ۹۵ تن گندم دروم با قیمت ۱۷ هزار و ۷۷۰ ریال بوده‌ایم که امیدواریم با تمهیدات صورت گرفته، در سال آینده شاهد افزایش سطح زیر کشت این نوع گندم باشیم.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.