قزوین_ معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای خنثی کردن شبیخون فرهنگی باید از جوانان و ابزار هنر استفاده کرد .

برای خنثی کردن شبیخون فرهنگی باید از جوانان و ابزار هنر استفاده کرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالهادی فقهی زاده روز چهارشنبه در مراسم‌ تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان قزوین که در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد، با اشاره به ارزش و جایگاه غدیر اظهار داشت: غدیر یکی از حساس ترین مقاطع تاریخ اسلام است و بعد از بعثت رسول اکرم(ص)، مهم‌ترین عید محسوب می شود.

وی افزود: عید غدیر ریشه تبلیغ است و بنای آن تبلیغی است که مقابل تهاجم فرهنگی ایستادگی می‌کند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: محتوای اصلی غدیر محقق نشده است اما کسی نیست که در جهان اسلام مخلصانه مسلمان باشد و علی (ع) را از عمق جان دوست نداشته باشد و به سبط اکبر و اصغر عشق نورزد.

فقهی زاده یادآور شد:  ما در سال ۵۸، نخستین بار تهاجم فرهنگی را به عنوان اصطلاح نوپدید و در فضایی که شعله های انقلاب فوران می کرد را شنیدم که در آن روزها هنوز شعله‌های انقلاب اسلامی برای ثبات و ساختار بخشیدن به کشور زبانه می‌کشید.

وی عنوان کرد:  انگاره هایی وجود دارد که گاها در اثر همین انگاره ها برخی از پدیده را دوست و برخی را خوب نمی پنداریم و تهاجم فرهنگی در قالب فرهنگ، هنر و رسانه می‌خواهد انگاره‌های منفی و موهن تولید کند تا ما را از منش ملی و انسانی خود دور کند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تهاجم فرهنگی با تمام ابزارهای خود انگاره‌های موهن تولید می‌کند تا ارتباط ما را با ریشه‌ها قطع کند و از همه مهم‌تر اینکه ما را بی‌ریشه به دنیا نشان معرفی کند.

فقهی زاده یادآور شد: برای خنثی کردن شبیخون فرهنگی باید از جوانان و ابزار هنر استفاده کرد چراکه این شبیخون روز به روز تغییر چهره می دهد و شناخت آن سخت است.

وی شناسایی مناسب بن مایه های اصیل فرهنگی را از جمله نقش های اداره های ارشاد در سطح استان ها عنوان و اضافه کرد: این اداره ها باید در شناخت جوانان تلاش جدی داشته باشند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ظرفیت های استان قزوین مطرح کرد: قزوین در دوره ای از تاریخ به عنوان پایتخت بزرگ ایران بوده است که درخشش فرهنگی و علمی آن را می توان در عصر صفویه به خوبی لمس کرد که در عصر امروز نیز چنین ظرفیت هایی را به خود اختصاص می دهد.

گفتنی است در این مراسم، استاندار قزوین و جمعی از فعالان رسانه و فرهنگ دوستان نیز حضور داشتند.

در پایان این مراسم، ضمن تقدیر از تلاش‌های سیدمهدی حسینی، محمدحسین اسماعیلی به‌عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین معرفی شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.