با حضور جمعی از مسئولان شهری مشهدمقدس، ۱۲ بوستان و یک مجتمع آبی چندمنظوره در مشهد به بهره برداری رسید.

۱۳ پروژه جدید شهری در مشهدمقدس به بهره‌برداری رسید

به گزارش قدس آنلاین، آیین افتتاح مجموعه آبی چندمنظوره گلشن همزمان با بهره برداری از ۱۲ بوستان در سطح شهر مشهد صبح امروز صورت گرفت، این ۱۲ بوستان با ارزش ۹۶۰ میلیارد ریال با مساحت ۱۱۶ هزار و ۶۰۰ متر مربع در مناطق دو، سه، ۶، هفت، ۹، ۱۲ و ثامن به بهره برداری می‌رسند.

حسین عبدالله‌زاده، شهردار منطقه ۵ مشهد در این مراسم اظهار داشت: پروژه گلشن در انتهای گلشهر واقع شده، این پروژه بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان هزینه داشت که از ۱۸ فروردین‌ماه ۹۶ آغاز و در دو ماه اخیر به اتمام رسید.

شهردار منطقه ۵ مشهد  گفت: این استخر دارای ۴ هزار متر زیربنا بوده و زیرزمین برای موتورخانه، وسایل مورد نیاز پمپاژ و نظایر این موارد در نظر گرفته شد، چند سالن ورزشی چندمنظوره در این مجموعه وجود دارد، در طبقه همکف استخر بزرگ مجموعه راه اندازی شده که دارای دو بخش بانوان و آقایان است.

عبدالله‌زاده ادامه داد: در بخش آقایان فضای ۲۵ در ۱۲ متری در نظر گرفته شده و در بخش بانوان دو قسمت وجود دارد، یکی از این بخش‌ها مربوط به کودکان بوده و در بخش دیگر علاوه بر استخر، سونای خشک، سونای بخار و جکوزی نیز راه اندازی شده است، در طبقه نخست سالن بدنسازی در دو بخش بانوان و آقایان در نظر گرفته شد.

وی بیان کرد: پارکینگ و فضای سبز با مساحت ۲ هزار متر مربع در این محوطه احداث شده است، در کنار این فضای بزرگ، زمین ورزشی چندمنظوره با مساحت ۲ هزار و ۸۶۰ متر وجود دارد، این منطقه دارای دو زمین والیبال و سالن‌های بسکتبال، مینی‌فوتبال و گل کوچیک است.

شهردار منطقه ۵ مشهد بیان کرد: تمامی هزینه‌های مربوط به این پروژه و همچنین هزینه‌های پس از آن را نیز پرداخت کرده‌ایم، به طوری که در آینده احتیاجی به پرداخت مبالغ گزاف نباشد، برای تعویض آب استخر چاه آب خریداری شده است، به زودی شاهد تحقق امور مختلفی در حاشیه شهر هستیم.

وی تصریح کرد: در ارتباط با بحث توسعه در انتهای شهر ادامه داد: مجموعه ۴۰۰ واحدی کوثر نیز از دیگر پروژه‌های بسیار مهم است، استخر گلشن به عنوان نخستین استخر سرپوشیده شهرداری معرفی شده که ترکیب نمای کلاسیک و مدرن بوده و ساختار این مجموعه از آجرهای نسوز است.

مهدی یعقوبی، معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد نیز در این جلسه اظهار داشت: مجموعه گلشن سومین پروژه به اتمام رسیده‌ امسال است، از ابتدای سال تاکنون ۲۴ پروژه راه اندازی شده که دارای ۳۱ هکتار هستند، جمع ۱۵ پروژه از این تعداد به بالغ بر ۲۴ هکتار می‌رسد، بسیاری از این پروژه‌ها در مناطق محروم و حاشیه شهر راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به روی‌آوری عموم به آپارتمان‌نشینی و کمبود باغ‌ها در مشهد، باید توسعه فضای سبز در دستور کار قرار گیرد که در این راستا اقداماتی انجام شده است، از ابتدای سال اخیر تاکنون ۱۲۹ پروژه‌ فضای سبز به بهره برداری رسیده که ۵۴ پروژه از آنها در مناطق کم‌برخوردار صورت پذیرفته است.

معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد گفت: امروز ۱۲ عنوان در پروژه مذکور به بهره برداری می‌رسد، این پروژه ۱۲ هکتار را شامل می‌شود که بالغ بر ۹۶ میلیارد ریال در این زمینه هزینه پرداخت شده است، ۶۳ درصد از این پروژه در مناطق کم‌بر خوردار و حاشیه شهر بوده و پروژه‌های دیگری در ارتباط با فضای سبز در دست احداث هستند.

وی عنوان کرد: تا انتهای سال ۲۵ پروژه در زمینه فضای سبز به بهره برداری می‌رسد، یکی از این پروژه‌ها در نزدیکی مجموعه گلشن تا پایان شهریورماه به سرانجام می‌رسد، مشهد تا نیمه دوم امسال حدود ۳۰۰ هکتار کمربند سبز را در خود جای داده است.

محسن مصحفی؛ سرپرست معاونت اجتماعی شهرداری مشهد نیز در این جلسه اظهار داشت: این استخر از آخرین استانداردهای تعیین شده برخوردار بوده که در یکی از نقاط محروم شهر احداث شده است، این سالن ورزشی و استخر دارای ویژگی‌های متفاوتی است.

وی بیان کرد: در این مجموعه دو استخر مشابه و یکسان احداث شده است، در راستای سیاست‌های کلی فرهنگ و ورزش، تأسیسات ورزشی دیگری نیز به زودی راه اندازی می‌شود تا ورزش‌های همگانی در کنار ورزش‌های قهرمانی مورد توجه واقع شود.

رمضان‌علی فیضی؛ رئیس کمیسیون مناطق کم‌برخوردار و حاشیه نشین مشهد نیز در این جلسه اظهار داشت: شورای پنجم توسعه عدالت و نگاه عدالت محورانه به تمامی پهنه‌های شهری را در دستور کار خود قرار داده و نگاه بالاشهر و پایین‌شهر نشین در این مجموعه وجود ندارد.

وی افزود: برخی پروژه‌ها در ابتدای ورود ما روی خاک بود اما با همکاری با ارگان‌های مختلف به روند خود ادامه دادند، کمیسیون مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌نشین مشهد با استقرار دفاتر توسعه محله و با دفاتر محلی گری سعی بر یکسان‌سازی امور در تمامی محلات مشهد را دارد.

رئیس کمیسیون مناطق کم‌برخوردار و حاشیه نشین مشهد خاطرنشان کرد: با استقرار دفاتر تسهیل گری در سیاست‌های فرهنگی این شهربرنامه‌های بسیاری در پیش رو داریم، در این شهر نباید هیچ قشر و طبقه‌ای مغفول واقع شود، کمیسیون مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌نشین مشهد در دهه ولایت در میان مردم بود و اقدامات پرافتخاری در چنین روزهایی انجام داد.

وی گفت: شورای پنجم در دهه ولایت در بوستان ها نشاط و شادی را با دو رویکرد نهادینه کرد که یکی از آنها توسعه زیرساخت در این زمینه است، رویکرد دوم ما مربوط به حدیث ماست، شیعه کسی است که به شادی ائمه شاد باشد و به حزن آنها غمگین، این حدیث مورد توجه ما واقع شده و در راستای آن فعالیت می‌کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.