یزد - سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت : شورای پنجم فعالیت خود را با شعار« شهر زیست پذیر و گردشگر پذیر» آغاز کرده و اعتقاد براین داریم که راه توسعه پایدارو همه جانبه شهر جهانی یزد از گردشگری می گذرد و باید به سمتی برویم که زیر ساختهای گردشگری را در یزد فراهم سازیم.

زیر ساختهای گردشگری باید در شهرجهانی یزد فراهم شود

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین ، محسن عباسی هرفته شامگاه چهارشنبه درنشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهارداشت: در سال جاری اتفاق خوبی برای بودجه استان رخ داد درپایان ۴ ماهه اول امسال درآمد های تعریف شده برای شهرداری یزد به طور ۱۰۰ درصد محقق شد و بودجه ها و برنامه ریزی های مهمی دردستورکارشورا قرا گرفته و تلاش ما طراحی هدفمند بودجه شهر بود و سعی شد از روزمرگی و شتابزدگی در تدوین بودجه جلوگیری شود .

وی افزود: اگر تاملی دربودجه شهر یزد در مقایسه با سال قبل رخ داده یه این دلیل است که هدفمندی و هماهنگی بیشتری در آن به چشم می خورد و شورا بودجه ای هم به عنوان آرمانی طرح ریزی کرده که امیدواریم این بودجه هم محقق شود.  

عباسی تصریح کرد: شفافیت و حسابرسی بودجه هم دومبحث مهم است که برای شورا خیلی اهمیت دارد به ویژه اینکه در سال های ۹۴تا ۹۷ حسابرسی بودجه در شورای شهر یزد صورت نگرفته و با توجه به سختی که این کار داشت کمیته حسابرسی را ذیل کمیسیون بودجه شهرداری ایجاد کردیم و به صورت دقیق به بررسی حساب های شهرداری و شورای شهر پرداخته شد.

بخش عمده ای از بودجه شهرداری با رویکرد فرهنگی بسته شده

 رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد با بیان اینکه تربیت شهروندی و نشاط اجتماعی از مهمترین اولویت های شورا در تدوین بودجه بوده خاطر نشان ساخت: اغلب پروژه های عمرانی درحوزه زیرساختهای فرهنگی تعریف شده و بخش عمده ای از بودجه  شهرداری با رویکرد فرهنگی بسته شده اما در حوزه فرهنگ معیار مشخصی وجود ندارد تا بتوانیم برآورد کنیم که تا چه میزان پیشرفت داشته ایم ودراستان یزد سرانه زیر ساخت های فرهنگی نسبت به سرانه ملی و جهانی  پائین تر است .

وی تصریح کرد : اینکه احساس می شود مردم یزد از  فرهنگ اصیل یزدی و مولفه ها ی فرهنگی که شهر زیست پذیر باید داشته باشد کمی دورشده اند و متاسفانه  درچند سال گذشته وضعیت فرهنگی یزد مسیرچندان مناسبی را طی نکرده است.

تخصیص ۱۰میلیارد تومان برای تقویت پیاده روهای شهر یزد

عباسی پیاده محوری و انسان محوری را ازدیگر اولویت ها ی شهرداری شورا عنوان کرد و گفت: انسان محوری کلید واژه مدیریت شهری بوده و یکی از کلیدی ترین محورهای حمل و نقل عمومی است و تا زمانی که حمل نقل عمومی در شهر تقویت نشود تحقق پیاده محوری امکان پذیر نیست و در سال جاری شورا ی شهر۱۰میلیارد تومان برای تقویت  پیاده روهای شهر در نظرگرفته شده است.

وی در مورد مناسب سازی معابر شهری افزود: در حوزه مناسب سازی شهر هم تلاش شده درافق دو ساله پیش رو برند« شهردوست دارمعلول»را بگیریم و هم اکنون تجهیزات  لازم  برای حضورمعلولان در حال نصب است .  

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به وضعیت بی . ار .تی در شهر یزد گفت : بحث بی . ار .تی از مدتها پیش در شهر یزد مطرح شد و از آنجایی که هزینه این طرح بسیار بالا است و ما برای راه اندازی این طرح در انتظار دریافت وام و تسهیلات دولتی هستیم و اگر این وام دریافت شود و پروژه اجرا شود تحول جدی درحمل و نقل عمومی یزد به وجود خواهد آمد.

راه اندازی آپ هوشمند سازی اتوبوس ها 

 وی از راه اندازی آپ هوشمند سازی اتوبوس ها ازابتدای مهرماه دراستان خبر داد و افزود : با اجرای این طرح  نقشه حرکت اتوبوس ها ، زمان رسیدن انها به ایستگاههای مورد نظر در گوشی های تلفن همراه قابل مشاهده خواهد بود .

عباسی در مورد وضعیت پارک ها ی شهر یزد نیزگفت: شورا به جای ساخت پارکهای جدید ،ساماندهی کمی و کیفی پارک های موجود را در ستورکارقرارداده و در این راستا با ساماندهی و تجهیز پارک هایی ازجمله  باغ ملی و آزادگان مساحت آنها را به دوبرابر افزایش داده است.  

وی با انتقاد ازوضعیت نخاله های ساختمانی تصریح کرد : شهری که روزانه ۹۰۰تن زباله ساختمانی تولید می کند محکوم به فنا  است و اگر شرایط به همین روال ادامه داشته باشد یزد دیگر جایی برای زندگی ندارد .

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.