مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد از برگزاری نمایشگاه اختصاصی ترکمنستان در راستای گسترش مبادلات تجاری بین ایران و این کشور، در شهر مشهد خبر داد.

نمایشگاه اختصاصی کشور ترکمنستان در مشهد برپا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سعید صیفی اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه تولیدکنندگان استان آخال کشور ترکمنستان در مشهد با هدف حفظ روابط تجاری بین دو کشور برگزار می‌شود که امیدوارم این نمایشگاه زمینه گسترش بیشتر تبادلات اقتصادی را فراهم آورد.

وی افزود: رویکرد ما این است که نمایشگاه بین‌ المللی مشهد پایگاه تاثیر گذار در تعاملات اقتصادی کشور عزیزمان ایران با کشورهای منطقه باشد و برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست، مهمترین اقدام برای ایجاد ارتباطات اقتصادی است.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد در ادامه با اشاره به جنگ اقتصادی و تلاش دشمن برای منزوی نشان دادن ایران تصریح کرد؛ برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی با حضور مشتاقانه مشارکت کنندگان خارجی نمایانگر روابط عادی اقتصادی و بین المللی ایران است که تلاش داریم نمایشگاه مشهد بنا به نقش و وظیفه ذاتی خود، گام‌های موثری در این راه بردارد.  

صیفی در خصوص عمده فعالیت مشارکت کنندگان این نمایشگاه اذعان داشت؛ تولید کنندگانی که از استان آخال کشور ترکمنستان به مشهد آمده اند عمدتا در زمینه‌ های گاز، پتروشیمی، مصالح ساختمانی، لبنیات و مواد غذایی فعالیت دارند.

وی همچنین ضمن اشاره به برنامه‌های جانبی همزمان با برگزاری این نمایشگاه گفت: برپایی نشست فعالان اقتصادی که با همکاری اتاق مشترک ایران و ترکمنستان در حاشیه نمایشگاه تدارک دیده شده، می‌تواند زمینه بهره برداری بیشتر تجار و فعالین اقتصادی را از این رویداد به وجود آورد.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد در پایان خاطرنشان کرد: در راستای هم افزایی بیشتر فعالین اقتصادی دو کشور، نشستی تخصصی را با مشارکت نمایندگان استانداری خراسان رضوی، شهرداری مشهد، نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور، سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی، اتاق بازرگانی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اتاق مشترک ایران و ترکمنستان، در حاشیه نمایشگاه برگزار خواهیم کرد.

این نمایشگاه طی روزهای ۳ تا ۵‌ شهریور ماه سال جاری از ساعت ۱۷ تا ۲۱ میزبان علاقه مندان خواهد بود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.