شیراز- اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در نشست فوق‌العاده روز دوشنبه گذشته ضمن آن‌ که رئیس شورا را برای سال سوم برگزیدند، تعطیلی جلسه روز چهارشنبه را نیز تصویب کردند اما رئیس کنونی شورا که جلسه دوشنبه را به رسمیت نشناخت، با نادیده گرفتن تعطیلی ، در نامه‌ای اعضا را فراخوان کرد اما هیچ یک از اعضا در آن حضور نیافت.

حاشیه های شورای شهر شیراز ادامه دارد/معارفه بدون برگزاری جلسه

به گزارش قدس آنلاین؛ احمدرضا دستغیب،رئیس فعلی شورای شهر شیراز طبق دعوتنامه‌ای که برای تشکیل جلسه چهارشنبه برای برگزاری مراسم معارفه عضو علی البدل و انتخابات هیات رئیسه به سایر اعضاء شورا ارسال کرده بود چهارشنبه در سالن جلسات این نهاد حاضر شد اما تنها ماند. 

اصرار او بر تشکیل جلسه چهارشنبه در حالی بود که فرماندار شیراز جلسه دوشنبه و نتایج انتخابات را به رسمیت شناخت و آن را بدون اشکال دانست. 

دستغیب در حالی معتقد است که انتخابات هیات رئیسه شورای شهر شیراز که روز دوشنبه ۲۸ مرداد ۹۸ که در غیاب وی برگزار شده قانونی نیست که هیات رئیسه منتخب جدید، صبح امروز چهارشنبه ۳۰ مرداد ۹۸ با فرماندار شیراز جلسه داشته و او نیز بر قانونی بودن این انتخابات صحه گذاشته است.

به اعتقاد ۱۱ عضو شورای شهر شیراز جلسه صدم این نهاد دوشنبه گذشته برگزار شده اما رئیس کنونی این شورا که تنها ۱ روز تا پایان دوره ریاستش باقی مانده بر غیرقانونی بودن جلسه مذکور پافشاری دارد و به تنهایی و بدون حضور سایر اعضاء ساعتی پیش در محل صحن شورا حاضر شد.

علیرغم تاکید فرماندار شیراز بر صحت انتخابات هیات رئیسه شورای این شهر و شروع فعالیت این منتخبین از اول شهریور ۹۸ ،اما رئیس کنونی این نهاد همچنان بر مواضع خود پافشاری می‌کند و در محل جلسه‌ای که از پیش‌تر تعطیل اعلام شده بود حاضر شد.

احمدرضا دستغیب عصر چهارشنبه راس ساعت ۱۵ در محل سالن جلسات شورای شهر شیراز حاضر شد و لحظاتی بعد محمدتقی تذروی ،عضو علی البدل سوم این شورا نیز در این محل حضور یافت و اینگونه که از اظهارات وی مشخص شد برای انجام مراسم معارفه و جانشینی حاجتی از سوی ریاست فعلی شورا برای حضور در این جلسه که تشکیل نشد از وی دعوت شده بود.

دستغیب چندبار خطاب به معدود افرادی که در این سالن حاضر بودند و شامل تعدادی از کارکنان روابط عمومی این نهاد و همراهان  تذروی می‌شد، این جمله را بلند تکرار کرد: بنا به قانون من تا ساعت ۲۴ آخرین روز مردادماه رئیس شورا هستم.

دستغیب پس از حدود نیم ساعت به دلیل حاضر نشدن سایر اعضا در جلسه،صحن شورا را ترک و به سمت دفتر محل کار خود حرکت کرد و علیرغم تلاش خبرنگاران حاضر نشد در جمع آنها حضور یابد و دلایل خود را مبنی بر پافشاری بر غیرقانونی بودن تشکیل جلسه قبل توضیح دهد.

حضور امروز دستغیب در محل سالن جلسات شورای شهر در حالی رخ داد که بنا به رای اکثریت جلسه این هفته شورا به جای روز چهارشنبه، دوشنبه ۲۸ مرداد برگزار شده و پیش‌تر جلسه امروز این نهاد تعطیل اعلام شده بود.

تبریک و گل‌آویز، بدون معارفه

بعد از خروج دستغیب از سالن جلسات ، حدود ۱۵ نفر از کسانی که همراه محمدتقی تذروی به این محل آمده بودند و خود را یاوران شورا معرفی می کردند بدون برگزاری مراسم معارفه، حلقه گل به گردن تذروی انداخته و با او دیده بوسی کردند و ورودش را به شورا تبریک گفتند.

گرداننده مراسم گل آویزی به گردن تذروی در حالی که هنوز آئین معارفه وی برگزار نشده ،همان شخصی بود که پرچم رژیم جعلی اسرائیل را در مهرماه سال ۹۷ مقابل درب ورودی شهرداری شیراز نصب کرد.

استفاده از عکس سربازان رژیم صهیونیستی در تبلیغات مرتبط با هفته دفاع مقدس در چهارم مهرماه پارسال، موجی از محکومیت ها را در پی داشت و شهردار اصلاح طلب شیراز، ۲ تن از مسئولان حوزه روابط عمومی در این شهرداری را برکنار کرد اما این پایان ماجرا نبود و بازداشت چهار تن از عوامل طراحی و نصب دیگر پیامد این بنر موهوم بود. 

برخی افراد در پی نصب این بنر، با برپایی تجمعی که از سوی فرماندار شیراز غیرقانونی اعلام شد، گامی فراتر نهادند و پرچم رژیم صهیونیستی را بر سر در شهرداری شیراز نصب کردند و البته پس از یک ساعت سخنرانی و طرح موضوع اعتراض، این پرچم را به آتش کشیدند.

تذروی در حاشیه جلسه تشکیل نشده امروز شورای شهر شیراز نامه‌ای را به خبرنگاران نشان داد که به امضاء فرماندار شیراز رسیده و در آن خطاب به دستغیب رئیس شورای این شهر آمده که با توجه به گذشت دو ماه از زمان غیبت مهدی حاجتی در جلسات این نهاد نسبت به برگزاری جلسه رسمی معارفه تذروی اقدام شود.

تذروی: دعوت شدم

تذروی در جمع خبرنگاران اعلام کرد که احمدرضا دستغیب،رئیس شورای شهر شیراز برای برگزاری مراسم معارفه وی بعنوان جانشین حاجتی در جلسه روز چهارشنبه ساعت ۱۵ از او برای حضور در محل سالن جلسات دعوت بعمل آورده و وی نیز در این محل حاضر شده اما خبری از سایر اعضاء نبوده است.

در نود و نهمین جلسه شورای شهر شیراز که چهارشنبه گذشته با ریاست دستغیب برگزار شد با رای اکثریت اعضاء این شورا مقرر شد که جلسه فوق العاده‌ای در روز دوشنبه ۲۸ مرداد ۹۸ برای انتخاب هیات رئیسه سال سوم این نهاد تشکیل شود،اما در زمان تشکیل این جلسه که صدمین جلسه علنی شورای شهر شیراز بود ،سید احمدرضا دستغیب رئیس شورا اعلام کرد که این جلسه به دلیل اینکه امضاء وی ذیل نامه ارجاع شده به فرمانداری شیراز نبوده قانونی نیست و ختم جلسه را اعلام و محل جلسه را ترک کرد.

اما در ادامه این جلسه نائب رئیس شورای شهر شیراز بر کرسی ریاست تکیه زد و انتخابات هیات رئیسه جدید نیز برگزار شد.

روز بعد و سه شنبه ۲۹ مردادماه جاری، عکس نامه ای که با امضاء دستغیب به فرمانداری شیراز ارجاع داد شده و در آن خبر از تشکیل جلسه صدم در روز چهارشنبه ۳۰ مرداد ۹۸ می داد در فضای مجازی منتشر شد.

در این نامه معارفه تذروی بعنوان جانشین حاجتی و برگزاری انتخابات هیات رئیسه در دستور کار بود.

در حالی که دستغیب برگزاری جلسه روز دوشنبه را غیرقانونی عنوان و این جلسه را ترک کرد اما مصوبات و انتخابات هیات رئیسه این نهاد صبح امروز از سوی فرماندار شیراز تائید شد.

در نامه‌ای که روز گذشته با امضاء دستغیب در فضای مجازی منتشر شد یکی از دستورکارهای جلسه امروز که برگزار نشد،معارفه محمدتقی تذروی بعنوان جانشین حاجتی عنوان شده بود.

در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز، سعید نظری در جایگاه چهاردهم آرا قرار داشت که با انصراف سیروس پاک‌فطرت از ادامه فعالیت، به این شورا راه یافت تا ترکیب ۱۳ نفره شورای شهر از فهرست امید (اصلاح‌طلبان) باشد.

جایگاه پانزدهم و شانزدهم آرای مردمی در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر شیراز به نام علی راستگو و محمدتقی تذروی ثبت شد و این افراد به عنوان عضو علی‌البدل مطرح شدند که به گفته تذروی، علی راستگو به دلیل تمایل برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی،‌ فعالیت به عنوان عضو شورا را نپذیرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.