مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در امور اجتماعی از کمک ۱۲۰ میلیارد تومانی خیران و مؤسسات و سازمان‌های خیریه مردم نهاد استان به حوزه سلامت خبر داد.

کمک ۱۲۰ میلیارد تومانی خیران و سازمان‌های خیریه به حوزه سلامت

دکتر غلامحسن خدایی به مناسبت هفته مشارکت‌ها (۳۰-۲۲ مرداد) در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اعلام این مطلب گفت: در حال حاضر ۴۲ درمانگاه، پنج بیمارستان خیریه و ۳۰ مؤسسه حمایتی در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند که برای درمان و تأمین داروی بیماران کاردرمانی، گفتاردرمانی، توانبخشی و... بیماران نیازمند کمک‌های ارزشمندی داشته‌اند. وی با قدردانی از مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در حوزه سلامت افزود: در طول سه سال گذشته خیران و نیک‌اندیشان در قالب این مؤسسات ۱۲۰ میلیارد تومان به توسعه واحدهای بهداشت و درمان و مداوای بیماران نیازمند کمک کرده‌اند.

 وی یادآور شد: ۶۵ سازمان مردم‌نهاد تخصصی غیردولتی استان نیز افزون بر خدمات درمانی، در زمینه آموزش بیماران، تغذیه کودکان به منظور پیشگیری از بیماری‌ها، توانمندسازی خانواده‌ها برای مراقبت از خود و اشتغال‌زایی فعالیت داشته‌اند و هر یک از گروه‌های مشارکت، بیماری‌های خاصی را پیگیری و از بیماران خاص مانند دیابت، تالاسمی، هموفیلی، سلیاک، سرطانی و... حمایت می‌کنند به طوری که در حال حاضر انجمن سرطان مشهد یکی از بزرگ‌ترین انجمن هایی است که در حوزه سرطان در خاورمیانه فعالیت می‌کند.

  هیچ بیماری نباید برای درمان خود نگران باشد

دکتر خدایی با اظهار خرسندی از افزایش مشارکت مردم در حوزه سلامت تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر این رویکرد شکل جدی‌تری به خود گرفته و شاهد افزایش مشارکت مردم در حوزه سلامت هستیم. با این رویکرد، سازمان‌های مردم نهاد، خیریه‌های سلامت و... جدی‌تر وارد عرصه سلامت شده‌اند و کمک‌های مادی، معنوی و اجتماعی فراوانی به بیماران نیازمند داشته‌اند که تا کنون به نتایج خوبی هم دست یافته‌ایم.

 مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در امور اجتماعی با بیان اینکه در شهر امام مهربانی‌ها حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) هیچ بیماری نباید برای درمان خود نگران باشد و شورای مشارکت‌های مردمی و مددکاری در بیمارستان‌ها به امور درمانی بیماران نیازمند می‌پردازند، از مردم خواست در زمینه مراقبت از خودشان آموزش ببینند و خود مراقبتی را برای ارتقای سلامت انجام دهند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.