روزنامه کویتی "الجریده" از یک منبع آگاه نقل کرد که اسرائیل طرح‌هایی برای هدف قرار دادن تاسیسات و پایگاه‌های حساس انصارالله در نزدیکی تنگه استراتژیک "باب‌المندب" در حد فاصل میان دریای سرخ و خلیج عدن دارد.

روزنامه کویتی: اسرائیل برای حمله به پایگاه‌های حساس انصارالله برنامه ریزی می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه کویتی "الجریده" به نقل از این منبع اعلام کرد، موساد و سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی اخیراً اقدامات و تلاش‌های گسترده‌ای را رصد کرده‌اند تا عملیاتی علیه تحرکات دریایی از مبدأ دریای سرخ و به سمت آن، در نزدیکی سواحل یمن که مشرف به باب‌المندب است، انجام دهند.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد: تل‌آویو اطلاعات و داده‌های خود در این خصوص را در اختیار طرف‌های عربی که دارای گذرگاه‌ها و بنادری در دریای سرخ هستند و تأسیسات آنها ممکن است در صورت وقوع آن حملات به خطر بیفتند، قرار داده است.

این روزنامه نوشت: تل‌آویو، واشنگتن را از تحولات مرتبط با این موضوع مطلع ساخته است.

این منبع با بیان اینکه برخی از پهپادها و موشک‌ها با هدف استتار به عراق منتقل شده، به بمباران پایگاه‌های حشد شعبی در بغداد اشاره کرد.

پیشتر عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق اعلام کرده بود که پدافند هوایی وابسته به عراق هرگونه جنگنده که حریم هوایی این کشور را نقض کند، ساقط خواهد کرد.

روز دوشنبه گذشته انبار تسلیحاتی حشد شعبی منفجر شد و موشک‌های آن به سمت منازل شهروندان در بغداد پرتاب شد که این اتفاق یک کشته و ده‌ها زخمی‌ را بر جای گذاشت. گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد جنگنده‌های اسراییلی عامل این بمباران‌ها بودند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.