خراسان جنوبی _ حجت الاسلام سید محمد معلمی امام جمعه بشرویه گفت: دشمن از راه جنگ فرهنگی به مقابله با جمهوری اسلامی آمده است .

جنگ فرهنگی سخت ترین جنگ دشمن علیه ایران اسلامی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه ,حجت الاسلام سید محمد معلمی امام جمعه بشرویه در خطبه های نماز جمعه این هفته که با حضور مردم مومن و انقلابی و در محل مصلی نماز مسجد جامع میدان برگزار شد در ادامه تشریح حکمت های نهج البلاغه گفت : مولا علی (ع) در خطبه های نهج البلاغه علم و دانش را میراث گرانبهایی معرفی کرده و لازم است انسان با نهایت تلاش و جدیت به دنبال تحصیل علم ودانشی باشد که جامعه انسانی و اخلاق انسانی را ارتقا ء دهد .

 وی گفت : براین باوریم که تنها میراث گرانبها که انسان از خود باقی می گزارد علم و دانش است ولیکن تجربه از علم بالاتر است وانتقال تجارب در زندگی به نسل نو و فرزندان راهگشای مسیر زندگی آنها می شود .

خطیب جمعه این هفته به نماز گزاران توصیه کرد: با فراگرفتن علم و دانش سبک های زندگی اسلامی و انتقال تجربیات به نسل نو ؛ از حکمت های نهج البلاغه مولا امیر المومنین (ع) بیشترین بهره گیری را داشته باشند .

 حجه الاسلام معلمی در خطبه دوم نماز ضمن توصیه به نمازگزاران به رعایت تقوای الهی , از مسئولین هیئات مذهبی و متولیان جشن های غدیر هم قدردانی کرد و گفت : شهرستان بشرویه در برپایی مراسمات مذهبی و برنامه های فرهنگ اسلامی همیشه پای کار بوده و الگو و نمونه برای سایر شهرستانها هستند؛ که باید از این ظرفیت عظیم نیروهای مخلص و مومن برای پیشبرد آموزه های دینی و تحقق فرهنگ حجاب و عفاف استفاده کرد .

 وی با اشاره به مناسبت های پیشرو هم گفت : در آستانه هفته دولت لازم است هم مردم و هم مسئولین به منویات مقام معظم رهبری در دیدار با دولتمردان توجه ویژه ای داشته باشند, و انتظار داریم مسئولین دولتی از این فرصت برای ارائه گزارش عملکرد سالانه نظام مقدس جمهوری اسلامی به نحو احسن بهره برداری کنند .

امام جمعه بشرویه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با دولتمردان هم گفت : مسئولین ادارات و نهادها بدانند که دو مقوله فرهنگ و اقتصاد از مهمترین و اصلی ترین اولویت های این نظام بوده و لازم است با پرهیز از حاشیه پردازیها بدنبال رفع مشکل بستر تولیدات داخلی و بالابردن راندمان اقتصادی و همچنین توجه به فرهنگ اصیل اسلامی باشند .

حجه الاسلام معلمی گفت : متولیان تولیدات اقتصادی در کشور امروزه در خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی قرار گرفته اند و نباید در پیچ و خم اداری و اخذ استعلامهای غیر منصفانه و اخذ عوارض و مالیاتهای سنگین گیر کنند .

خطیب جمعه این هفته یاد آور شد : دشمنان این نظام ولایی دریافته اند که دیگر گزینه های جنگ نظامی ,تحریمها و جنگ اقتصادی کارساز نیست, هرچند مشکلاتی را بدنبال دارد ولیکن تاکنون نتوانسته اند این مردم وفا دار به نظام اسلامی را از آرمانهای مقدس شهدا دور کنند , ولیکن سعی می کنند از حربه سخت جنگ فرهنگی با ترویج فرهنگ مصرف گرایی , تجمل گرایی, بی حجابی و بدحجابی ,جوانان و نوجوانان عزیز ما را از آموزه های دینی و سیره شهدای عزیز دور کنند .

خطیب جمعه این هفته در پایان از فرماندار شهرستان بشرویه هم خواست تا نتیجه اجرایی شدن مصوبات سفر استاندار به شهرستان و بویژه راهکارهای مناسب برای خروج بشرویه از بن بست جاده ای و همچنین مشکلات بهداشتی درمانی را به مردم گزارش دهند .

 وی انتقاد از دستگاههای دولتی را با هدف پیش برد راههای توسعه و پیشرفت ؛منصفانه و بجا دانست ,ولیکن تخریب و تحقیر نیروهای خدوم و زحمت کش اداری را عملی قبیح و دور از شئونات انسانی بر شمرد؛ و از منتقدین خواست تا با ارائه راهکارهای مناسب و در فضایی صمیمی و با همدلی و همگرایی زمینه توسعه شهرستان را رقم بزنند .  

/انتهای پیام.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.