معاون حج و زیارت خراسان رضوی گفت: از ساعت 10 صبح روز جمعه، یکم شهریور ماه، ثبت‌نام متقاضیان اعزام به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی آغاز می‌شود.

آغاز ثبت ‌نام متقاضیان اعزام به عتبات عالیات ویژه اربعین حسینی
به گزارش قدس آنلاین ؛ رضا درگاهی ، در خصوص برگزاری حج امسال عنوان کرد: روز 31 مرداد اولین پرواز حجاج بیت‌الله الحرام که از استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی بودند، وارد مشهد شد. در اولین پرواز دو کاروان از مشهد حضور داشتند. فرآیند بازگشت زائران استان تا ۱۷ شهریور ماه ادامه پیدا خواهد کرد و حدود ۱۰ هزار زائر وارد استان خواهند شد. حدود هزار و ۱۰۰ نفر از این حجاج، زائران خراسان شمالی هستند که در قالب ۱۱ کاروان از طریق فرودگاه شهید هاشمی نژاد وارد مشهد می‌شوند و در خدمت این عزیزان نیزهستیم.
وی بیان کرد: خوشبختانه امسال تا این لحظه زائر مصدوم یا فوتی نداشته‌ایم و کلیه زائران استان در سلامت کامل به‌سرمی‌برند. نسبت به سال‌های گذشته شرایط بسیار عالی بود، شرایط خوبی برای زائران استان و کل کشور فراهم بود و الحمدالله مشکل خاصی نداشتیم. کلیه کارهایی که برنامه‌ریزی شده بود، طبق همان برنامه‌ریزی در حال انجام و شرایط بسیار خوب است.
معاون حج و زیارت خراسان رضوی درخصوص اعزام زائران به عتبات عالیات در ایام اربعین اظهار کرد: از ساعت 10 صبح روز جمعه، یکم شهریور ماه، در سراسر کشور، کسانی که متقاضی اعزام به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی هستند می‌توانند به سامانه www.samah.haj.ir مراجعه کنند. ثبت‌نام به دو صورت است؛ افرادی که به اینترنت دسترسی دارند می‌توانند در منزل یا هر محیطی، وارد این سایت شوند و ثبت‌نام کنند، یا به یکی از ۳۰۰ دفتر خدمات زیارتی در سطح استان مراجعه کنند.
درگاهی افزود: امسال خوشبختانه روادید رایگان است و فقط مبلغ ۲۵ هزار تومان بابت خدمات بیمه و هلال احمر از زائرین اخذ می‌شود. کسانی که می‌خواهند اعزام شوند باید حتماً گذرنامه دارای ۶ ماه اعتبار داشته باشند وهم‌چنین از طریق سامانه «سماح» ثبت‌نام کرده باشند، در غیر این صورت از خروج این افراد جلوگیری خواهد شد.
ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسام الدین اسماعیل زاده ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    0 0
    اعزام زائران برای عتبات در نوروز سال 99 کی اعلام خواهدشد