فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: به دلیل شرایط خاصی که نظام مقدس اسلامی برخوردار است، مرزبانان در خط مقدم هستند و هرگونه تجاوز تحت هر عنوانی را کنترل می‌نمایند.

مرزبانان هرگونه تجاوز تحت هر عنوانی را کنترل می‌کنند/ هزینه مقاومت از هزینه تسلیم کمتر است

به گزارش قدس آنلاین ، سردار ماشاالله جان‌نثار، فرمانده مرزبانی خراسان رضوی در نخستین همایش تاریخی- فرهنگی با عنوان "باجگیران دروازه پایداری خراسان در شهریور 1320" و یادمان مرزبان خراسان در جنگ جهانی دوم "عباسعلی ایراندوست"  که در محل سالن اجتماعات گمرک باجگیران برگزارشد، با اشاره به واقعه شهریور 1320 و مقاومت مرزبانان در چندین نقطه از خاک ایران، عنوان کرد: مرزبانان خط مقدم مقابله با هرگونه تهدید و تجاوز به مرزهای کشور را در راس کار و اولویت قرار داده‌اند.

جان‌نثار با یادآوری 835 کیلومتر مرز مشترک استان خراسان رضوی با کشورهای همسایه افغانستان و ترکمستان، گفت: به دلیل شرایط ویژه‌ای که در افغانستان حاکم است در مواقعی در مرزهای مشترک با افغانستان تعرض‌هایی به وجود آمده است اما مرزبانان دلیرانه از مرزها حفاظت و حراست می‌کنند.

وی اضافه کرد: برگزاری این مراسم، تجلیل از ایثار و از خودگذشتگی و وابستگی فرد به وطن و دین و مکتبش است و این مراسم تنها تجلیلی از شهید عباسعلی ایران دوست نیست بلکه این تجلیل از وابستگان و اهالی روستایی که زادگاه اوست نیز  می‌باشد.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با اشاره به مقاومت یک تنه شهید ایراندوست در مقابل نیروهای متجاوز، اظهارکرد: این مراسم، قدردانی از مرزبانی است که با عشق و ارادتی که به شغل، ماموریت، دین و وطنش داشته و جانانه مقابله کرده است.

وی افزود: امروز همه مرزبانان سراسرکشور به‌صورت شبانه‌روز حفاظت از مرزهای مقدس جمهوری اسلامی ایران را به عهده دارند و اجازه هیچ گونه تعرضی به مرزها را نخواهند داد.

هزینه مقاومت از هزینه تسلیم کمتر است

همچنین در ادامه حجت‌الاسلام علیرضا رامیار، رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی، عنوان کرد: بعد از 80 سال از شهادت این شهید نام اومی‌درخشد و هر انسانی که در مسیر خدا حرکت کند نامش زنده می‌ماند. شهید ایراندوست در دفاع از وطن مقاومت و ایثار کرد و به همین دلیل به موفقیت رسید و ایستادگی‌اش به پیروزی ختم شد.

وی افزود: امروز راهبردی که نظام و رهبری گفته‌اند این است که راه پیروزی مقاومت فعال است و شهید ایراندوست این موضوع را ثابت کرد.

رامیار با بیان  این نکته که امروز  راه ما مقاومت فعال است، گفت: سازش و تسلیم ما را به جایی نمی‌رساند و پیروزی از آن مردان آزاده‌ای است که در طول تاریخ مقاومت کرده بودند.

وی با بیان این جمله که مقاومت دردسرو هزینه دارد اما هزینه آن از تسلیم کمتر است، اظهارکرد: شعار مقاومت فعال که توسط امام  و رهبر مطرح شد شعار هیجانی و احساسی نبود. این شعار یک پشتوانه علمی، عقلی و دینی دارد و از وعده‌های قرآنی است که آنانی که دل‌ها را در گرو خدا قرار دادند و در برابر متجاوزین حریم دینی ایستادگی کردند به آن‌ها امید می‌دهد .

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی  افزود: مقاومت کردن هزینه دارد اما قطعا ثمر بخش خواهد بود و امروز نیز مرزبانان ما با الگو گرفتن از این سرداران  و مرزبان شهید به بهترین نحو به دفاع از مرزهای میهن پرداخته‌اند و همین امر امنیت ایران را در دنیا زبان زد کرده است چرا که علاوه بر امنیت ملی، امنیت منطقه را نیز فراهم نموده و خود نیز در کنار جزیره بی ثباتی امنیت دارد .

وی امنیت در شهر را به دلیل وجود امنیت در مرز ذکر کرد و افزود: ورودی مرزهای این شهر را چشم‌های بیدار فرزندان شما با تحمل مشکلات فراوان تامین می‌کنند.

رامیار با تاکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد شهدا عنوان کرد: زنده نگهداشتن نام شهدا نباید به شعار باشد بلکه باید شعور و درک مقام و جایگاه والای شهدا را داشته باشیم و پیام آن‌ها را که درست خدمت کردن و دفاع از ارزش‌ها و تمامیت ارضی ایران است، عملی نماییم.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.