۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۶
کد خبر: 667787

یک کارشناس بازار طلا و سکه با بیان اینکه با آغاز ماه محرم حباب سکه بیش از گذشته تخلیه خواهد شد و در حال حاضر حباب سکه تمام به ۵۰ هزار تومان رسیده است، گفت: در روزهای پایانی هفته در پی کاهش ارزش انس جهانی و ثبات ارزش دلار قیمت طلا و انواع سکه روند نزولی به خود گرفت.

حباب سکه تمام به ۵۰ هزار تومان کاهش یافت

قدس آنلاین: محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با بازار طلا و سکه در هفته گذشته گفت: در هفته گذشته ارزش انس جهانی در محدوده ۱۴۹۸ تا ۱۵۳۰ دلار در نوسان بود که در مجموع ارزش متوسط یک هفته گذشته انس جهانی ۱۵۰۵ دلار بوده است.

این کارشناس بازار طلا و سکه ادامه داد: قیمت طلا و سکه تا روز سه‌شنبه بدون تغییر ماند و از روز چهارشنبه روند نزولی به خود گرفت که تا پایان روز پنج‌شنبه این روند ادامه داشت.

وی بیان کرد: در دو روز پایانی هفته گذشته ارزش دلار بدون تغییر بود و در کنار کاهش ارزش انس به کمتر از ۱۵۰۰ دلار و همچنین کاهش تقاضا برای سکه، ارزش طلا و سکه روند نزولی به خود گرفت و حباب سکه‌های کوچک‌تر به‌جز سکه یک گرمی با تخلیه همراه شد.

کشتی آرای با اشاره به اینکه با آغاز ماه محرم و کاهش تقاضا برای سکه، حباب سکه‌های گرمی نیز تخلیه خواهد شد، یادآور شد: ارزش طلای خام ۱۸ عیار در هفته گذشته در محدوده ۴۱۵ هزار تا ۴۱۹ هزار تومان در نوسان بوده که حجم قابل‌توجهی از این نوسان متأثر از ارزش‌گذاری بازار جهانی طلا بوده است.

وی بیان کرد: در مجموع در هفته گذشته ارزش طلا ثبات نسبی به خود گرفته بود و از حباب سکه‌های خرد کاسته شد که بیشترین میزان تخلیه حباب در سکه‌ها به میزان ۱۰۰ هزار تومان مربوط به نیم‌سکه بود و حباب سکه تمام در حال حاضر ۵۰ هزار تومان است.

این کارشناس بازار طلا و سکه آخرین قیمت انس جهانی را ۱۵۰۳ دلار، سکه تمام طرح قدیم را ۴ میلیون و ۷۰ هزار، سکه تمام طرح جدید را ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار، نیم‌سکه ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار، ربع‌سکه را ۱ میلیون و ۳۶۰ هزار، سکه یک گرمی را ۹۶۰ هزار، هر مثقال طلا را ۱ میلیون و ۷۹۵ هزار و هر گرم طلای خام ۱۸ عیار را ۴۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.