کاری که آمریکا باید در وهله اول انجام دهد این است که به جای داوری درباره دیگران درباره کارنامه خودش در پایبندی به تعهدات خودش تأمل کند.

چین: آماده همکاری با ایران برای برقراری ثبات در منطقه هستیم

قدس آنلاین: سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در کنفرانس خبری روز جمعه آمادگی این کشور برای همکاری با ایران جهت برقراری صلح و ثبات در منطقه را اعلام کرد. 

«گنگ شوانگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین در آغاز این کنفرانس خبری گفت به دعوت «وانگ یی»، وزیر امور خارجه چین، «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران از 25 تا 27 اوت سفری رسمی به چین خواهد داشت. 

شوانگ در پاسخ به سوالی درباره اینکه در جریان سفر ظریف به چین درباره چه موضوعاتی گفت‌وگو خواهد شد گفت: «چین و ایران دوستان سنتی هستند. در این 38 سال که روابط دیپلماتیک ما برقرار شد شاهد توسعه مداوم و پایدار آن بودیم.»

وی اضافه کرد: «در جریان سفر ظریف، وانگ یی با ایشان رایزنی خواهد کرد و درباره روابط دوجانبه و مسائل بین‌المللی و منطقه گفت‌وگو خواهیم کرد. چین آماده کار با ایران در راستای ایجاد پیشرفت‌های بیشتر در زمینه مشارکت راهبردی‌ ما و برای برقراری صلح و ثبات در منطقه خلیج [فارس] است.»

شوانگ درباره گزارش ارزیابی وزارت خارجه آمریکا از پایبندی کشورها به توافقنامه‌های کنترل تسلیحاتی که چین را به نقض تعهدات خود در زمینه آزمایش سلاح‌های هسته‌ای متهم می‌کند گفت: «هنگامی که بحث از کنترل تسلیحاتی و منع اشاعه مطرح است باید یادآوری کرد که خروج آمریکا از برجام و توافق موشکی با روسیه با مخالفت‌های جهانی و انتقادات همه‌جانبه جامعه بین‌الملل مواجه شد.»

وی اضافه کرد: «کاری که آمریکا باید در وهله اول انجام دهد این است که به جای داوری درباره دیگران درباره کارنامه خودش در پایبندی به تعهدات خودش تأمل کند. 

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.