ابوالفضل ابوترابی گفت: در این شرایط حساس وزارت نفت پاشنه آشیل کشور است و دشمن روی این وزارت‌خانه سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده است.

آپارتمان ۲۸۷ متری در الهیه مقابل لغو استیضاح/ جاسوسان نفتی زمینه‌ساز توقیف «گریس۱» بودند

قدس آنلاین: ابوالفضل ابوترابی در مورد آخرین وضعیت لیست دوتابعیتی‌ها اظهار کرد: هیأت تحقیق و تفحص دوتابعیتی‌ها ۱۵ نفر بودند که از این تعداد ۵ نفر جز هیأت رئیسه بودند و بنده هم عضو این هیأت بودم؛ از آن جایی که مجلس محکمه سیاسی است از طریق اختیاراتی که داریم، حکم می‌دهیم؛ محکمه قضایی قوه قضاییه است و نتایج تحقیق و تفحص مبنای کار این قوه خواهد بود.
نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این تحقیق و تفحص به لیست ۱۰۰ نفره رسیدیم که از هر جناحی در این گروه هستند و موضوع دیگری که خلا قانونی است، گرین کارت، اقامت دائم و خرید املاک در کشورهای دیگر است که در قانون نیامده است؛ این لیست ۱۰۰ نفره شامل افرادی است که گرین کارت و اقامت دائم دارند هم می‌شود و بین آن‌ها افرادی وجود دارد که فرزندانشان این مساله را هم دارند.
وی عنوان کرد: در محکمه مجلس به لحاظ قرائن به این لیست ۱۰۰ نفره رسیدیم و با علمی که پیدا کردیم، این افراد مشخص شدند و ما محکمه سیاسی هستیم و رای مان در این محکمه در همین حد اعلام این لیست است و باید به قوه قضائیه برود تا در آنجا حکم صادر شود که پرونده این افراد در این قوه هم ایجاد شده است.

دوتابعیتی‌ها کشور را به لبه پرتگاه بردند
عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: از ۱۷ نفری که اداره اطلاعات در بحث جاسوسی اخیرا دستگیر کرد، ۵ نفر از آن‌ها در وزارت‌خانه مهمی مشغول فعالیت بودند که این‌ها هم از مسیر دوتابعیتی و قولی که در مورد تابعیت داده، جذب شدند.
وی در ادامه تاکید کرد: در این شرایط حساس وزارت نفت پاشنه آشیل کشور است و دشمن روی این وزارت‌خانه سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده است؛ در این ۱۷ نفری هم که وزارت اطلاعات دستگیر کرده، برخی از جاسوسان، اطلاعات مشتری‌ها و فروش نفت ما را به دشمن می‌دادند.

جاسوسان نفتی زمینه‌ساز توقیف «گریس۱» بودند
ابوترابی افزود: دو پرونده‌ای که اخیرا برای این وزارت‌خانه باز شد یکی همان دستگاه کارتخوانی بود که در دفتر وزیر پیدا شد و پرونده دیگری که نهادهای امنیتی آن را مطرح کردند، دستگیری خانمی بود که از طریق مدیران نفتی اطلاعات مشتریان ما در این شرایط تحریمی را به دشمن می‌فروختند.
عضو فراکسیون ولایی مجلس دهم عنوان داشت: نفتکش گریس۱ (آدریان دریا) هم که در جبل‌الطارق توقیف شد نیز از طریق لو رفتن اطلاعات آن از سوی نفوذی‌های وزارت نفت بود و از همین رو دشمن اشراف کامل بر روی این وزارت‌خانه پیدا کرده است.
وی ادامه داد: محکومیت چند تن از معاونین در پرونده کرسنت و بازگشت برخی از بازنشستگان که با عنوان مشاور به کار بازگشته‌اند و برخی از آن‌ها هم جز محکومان پرونده کرسنت هستند، از دیگر تخلفات وزارت نفت است.

ضرر ۲۰۰ میلیارد تومانی روزانه از محل قاچاق سوخت
ابوترابی در ادامه گفت: نکته دیگر اسناد بسیار مهمی بود که در پروژه پارس جنوبی فاز ۱۱ به شرکت توتال داده شد و این شرکت اسناد بسیار مهم و زیاد ما را با خود برد؛ جمیع این اتفاقات عاملی شد تا انتقاد تندی را به وزارت خانه داشته باشیم.
نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت: در بحث حذف کارت سوخت چقدر مصرف بی‌رویه داشتیم و پیش‌بینی می‌شود در روز ۲۰۰ میلیارد تومان بابت قاچاق سوخت ضرر می‌بینیم؛ حذف کارت سوخت عاملی شد تا هم مصرف سوخت بی‌رویه بالا برود و هم قاچاق آن زیاد شود.
وی ابراز داشت: در بحث حقوق بین‌المللی موضوعی به عنوان کاملة الوداد داریم به این معنا که در پرونده‌های نفتی آن چه را که برای دوستت می‌خواهی برای من هم بخواهی و از آن‌جایی که در پرونده کرسنت ما گاز را به قیمت کم فروخته بودیم، ترکیه طبق همین اصل شکایت کرد و از همین رو در موضوع فروش گاز به ترکیه محکوم شدیم و وزارت نفت هم بدون سر و صدا این محکومیت را به ترکیه پرداخت می‌کند که منشا آن کرسنت است.

فاز ۴ ستاره خلیج فارس روی هوا
ابوترابی بیان کرد: در اقدام دیگر در حالی که فازهای یک تا ۳ پالایشگاه ستاره خلیج فارس توسط قرارگاه خاتم الانبیا احداث و به افتخاری تبدیل شده بود، ساخت فاز ۴ را با صحبت‌های کاملا واهی متوقف کردند؛ فاز چهاری که میعانات گازی بسیاری دارد که سوزاندن آن بسیار سمی است و تا زمانی که میعانات آن استخراج نشود، امکان استخراج نفت از آن وجود ندارد.
عضو فراکسیون ولایی مجلس دهم تصریح کرد: فاز چهار پالایشگاه ستاره خلیج فارس می‌توانست برای کشور درآمد بسیاری داشته باشد ولی به بهانه توسعه فازهای قبلی این کار را متوقف کردند در حالی که خاتم الانبیا اعلام کرد در کنار توسعه فازهای قبلی اجازه ساخت این فاز را هم بدهید.
وی در ادامه مطرح کرد: در ابتدای تحریم‌ها، ایران اعلام کرد که اگر نیاز باشد تنگه هرمز را می‌بندد و امروز به نحوی این کار را انجام داد تا دنیا بداند این شعار نبود و حتی اگر کشتی‌ها با اسکورت نظامی هم به منطقه بیایند، ایران توانایی بستن تنگه را دارد و این که بصورت آشکار و پنهان پیغام می‌فرستند و امارات به طرف ما می‌آید به این دلیل است که متوجه شدند جمهوری اسلامی حرفش را عملیاتی کرد.

دیپلماسی کشور به قبل و بعد از منهدم کردن پهپاد تقسیم می‌شود
ابوترابی به موضوع پهپاد آمریکایی اشاره کرد و گفت: باید دیپلماسی جمهوری اسلامی را به قبل و بعد از زدن پهپاد آمریکا تفکیک کنیم، امروز دنیا ایمان پیدا کرد که تنگه هرمز بسته شده است.
نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی افزود: بحث آمریکا برای تشکیل یک جبهه متحد در تنگه هرمز یک شعار است و آن‌ها نه در موضوع معامله قرن و نه در موضوع ناتوی عربی با همه هزینه‌هایی که انجام شد، به گفته امام خامنه‌ای هیچ غلطی نتوانستند بکنند و در این اتحاد هم مجددا هم هیچ غلطی نخواهند کرد و تنگه هرمز در اراده ایران خواهد بود، اصالتا تامین امنیت در خلیج فارس بدون ایران معنا نمی‌دهد.
وی اذعان کرد: بارها گفته‌ایم و بازهم تاکید می‌کنیم اگر هرگونه امکانات و تجهیزات رژیم صهیونیستی به خلیج فارس بیاید، این موضوع را به عنوان جنگ علنی تلقی خواهیم کرد و آن را در اولین فرصت مورد هدف قرار خواهیم داد؛ این یک اراده‌ای است که جمهوری اسلامی بر آن پافشاری می‌کند که این موضع به صورت رسمی هم در ستاد کل نیروهای مسلح هم مطرح شد.

آپارتمان ۲۸۷ متری در الهیه مقابل لغو استیضاح
ابوترابی در پایان درباره موضوع اخیر درباره برخی از نمایندگان مجلس هم اظهار کرد: در مورد دریافت ساختمان در قبال انصراف از استیضاح باید گفت که این موضوع هم در مجلس نهم و هم مجلس دهم وجود داشته است و مستندات آن را به زودی در اختیار مردم قرار می‌دهم؛ این افراد همگی جزیی از یک طیف خاص هستند و بلافاصله طرح استیضاح بنده از مجلس را کلید زدند؛ برای مثل بزرگترین آپارتمانی که از آقای وزیر دریافت شده ۲۸۷ متر در خیابان الهیه تهران است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.