رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: عدم تناسب هزینه‌ها با درآمدها باعث شده که حدود ۸۵ درصد پزشکان عمومی عضو نظام پزشکی مشهد و شهرستان‌های تابعه تمایلی به داشتن مطب نداشته باشند.

۸۵ درصد پزشکان عمومی در مشهد مطب ندارند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی بیرجندی نژاد رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: عدم تناسب هزینه‌ها با درآمدها از علل تمایل نداشتن پزشکان عمومی به مطب داری به ویژه در سال‌های اخیر به شمار می‌رود چرا که تعرفه‌های پزشکی تقریبا ثابت بوده، اما هزینه‌های خدمات رسانی رشد سرسام آور داشته است.

او تصریح کرد: هم اکنون تعداد پزشکان عمومی عضو نظام پزشکی مشهد که شهرستان‌های فریمان، سرخس، طرقبه شاندیز، چناران و مشهد را زیر پوشش دارد، حدود پنج هزار نفر می‌باشند که ۸۰۰ نفر آنان مطب دارند.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: در سال‌های اخیر هزینه‌های مطب شامل اجاره محل و خرید لوازم پزشکی برای پزشکان عمومی توجیه اقتصادی نداشته بنابراین آنان ترجیج می‌دهند به جای داشتن مطب در درمانگاه‌ها و مراکز درمانی مشغول کار شوند.

دکتر بیرجندی نژاد  تعداد کل پزشکان عمومی و متخصص عضو نظام پزشکی مشهد و شهرستان‌های تابعه را حدود هفت هزار و ۵۰۰ نفر عنوان کرد و ادامه داد: دو هزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد پزشک متخصص، ۳۵۰ نفر پزشک فوق تخصص و بقیه پزشک عمومی هستند.

وی  افزود: بررسی‌ها حاکی از آن است که حدود ۷۰ درصد پزشکان متخصص عضو نظام پزشکی مشهد مطب دارند.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد  واقعی نبودن تعرفه‌های پزشکی، فضای مسموم ایجاد شده علیه پزشکان با طرح مسائلی مانند فرار از مالیات و درآمد زایی صرف را از مهم‌ترین چالش پزشکان در خدمات رسانی عنوان کرد و گفت: امسال تعرفه‌های پزشکی پنج درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و تعرفه‌های بخش بستری نیز تغییری نداشته است.

گفتنی است در حال حاضر  ۱۵ هزار نفر شامل گروه‌های مختلف پزشکی نظیر پزشک، دندانپزشک، داروساز و ماما عضو سازمان نظام پزشکی مشهد و شهرستان‌های تابعه هستند که ۵۰ درصد از این تعداد را پزشکان تشکیل می‌دهند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.