رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد گفت: به جرأت می‌توان اعلام کرد که پیشرفت و توسعه این دانشگاه به نسبت سایر دانشگاه‌هایی که همزمان در کشور راه‌اندازی شده، بیشتر بوده است.

توسعه دانشگاه گناباد به نسبت دیگر دانشگاه‌ها گسترده‌تر بوده است

به گزارش قدس آنلاین، حسین نجاری  اظهار کرد: وقتی که کار احداث پردیس دانشگاه را آغاز کردیم، اراده‌ای برای توسعه آموزش عالی درکشور وجود نداشت، ولی با اجماعی که در شهرستان به وجود آمد و حمایت‌هایی که شد، کار را به پیش بردیم و امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که مجموعه فضاهای این دانشگاه به بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و در بعضی از آن‌ها نیز پیشرفت ۱۰۰ درصدی را شاهد هستیم.

رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد ادامه داد: تاکنون از همه ظرفیت‌های شهرستان، استان و ملی برای توسعه این دانشگاه بهره برده شده است.

وی بیان کرد: دانشکده علومِ دانشگاه گناباد با حدود ۱۰ هزار متر مربع به عنوان یکی از سه دانشکده مصوب این مرکز با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی، یک مجموعه آموزشی، کارگاهی، آزمایشگاهی و اداری را دل خود جای داده و پس از بهره‌برداری، فضاهای پراکنده داخل شهر در این دانشکده مستقر خواهند شد.

نجاری با اشاره به آزمایشگاه این دانشکده افزود: این آزمایشگاه به مساحت ۳۵۰۰ متر مربع است و پیش‌بینی‌های لازم برای تهیه امکانات و تجهیزات پیشرفته در آن شده است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی خوابگاه‌های این دانشگاه، اضافه کرد: سالن ورزشی فجر دانشگاه نیز به مساحت چهار هزار متر مربع و با ظرفیت دو هزار نفر به بهره‌برداری رسیده و مسجد و یادمان شهدا تا پایان شهریورماه جاری و نیز زمین چمن مصنوعی با کمک‌های صندوق رفاه در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد گفت: از ابتدای شروع به کار تاکنون نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان برای این دانشگاه هزینه شده و بیشترین کمک‌ها از محل کمک‌های دولتی بوده و از طرف خیرین نیز به صورت غیرمستقیم حمایت‌هایی شده است؛ البته هنوز نیازمند ۱۰ میلیارد تومان دیگر هستیم که کار به اتمام برسد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای محوطه پردیس دانشگاه نیز انجام شده و تاکنون بالغ بر ۱۹۰ هزار درخت جنگلی و بیابانی نیز با مشارکت منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، سمن‌ها و مردم در این محوطه غرس شده؛ ضمنا سردر دانشگاه نیز با رویکرد طرح‌های بومی ساخته و افتتاح شده است.

رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد گفت: هم اکنون ۲۰۸۰ دانشجو در ۲۴ رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی در این دانشگاه مشغول به تحصیل بوده و در حال حاضر ظرفیت افزایش تا ۳۵۰۰ دانشجو نیز وجود دارد و برای مقاطع بالاتر نیز پیش‌بینی‌های لازم شده است.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.