رئیس شورای شهر مشهد گفت: تمرکز خدمات پزشکی در خیابانی مثل احمدآباد شهر مشهد یکی از نارسایی های حوزه برنامه‌ریزی و مدیریت شهری این شهر است.

تمرکز خدمات پزشکی در مشهد یکی از نارسایی های مدیریت شهری است

به گزارش روز شنبه شورای شهر مشهد محمد رضا حیدری در مراسم بزرگداشت روز پزشک افزود: تا زمانی که شاهد توسعه و توزیع متوازن این خدمات در تمام مناطق شهر نباشیم مشکل آلودگی هوا و حمل‌ و نقل و ترافیک شهر مشهد هم حل نمی‌شود.

وی ادامه داد: قطب های پزشکی در نقاطی محدود از شهر مشهد شکل گرفته و دیگر مناطق از این خدمات محروم هستند لذا شهروندان به ناچار باید مرکز شهر سفر کنند و شاهد تراکم سفر در این نقاط هستیم و تراکم ارائه خدمات پزشکی در یک محدوده مشخص از مشهد مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است.

رئیس شورای شهر مشهد گفت: سلامت، یکی از شاخص های مهم توسعه در جامعه انسانی است و یکی از محوری ترین مسائل آن مربوط به سبک زندگی، شیوه‌ ها و کنش‌ ها و رفتار های اجتماعی و شهری است که در جامعه شکل می‌گیرد.
حیدری افزود: مدیریت شهری مشهد در زمینه توسعه شهری، توجه ویژه‌ای به مقوله زیست‌پذیر شدن جامعه شهری و پرداختن به متغیرهای تحقق این مهم دارد و یکی از این متغیرها مربوط به شاخص کنترل آلودگی هواست و نقش آلودگی هوا در بیماری‌ های فراگیری که متاسفانه روز به روز در حال توسعه هستند برهمگان روشن است.

وی ادامه داد: شورای پنجم شهر مشهد برای کاهش آلودگی هوا موضوع توسعه فضای سبز شهری را در دستور دارد و  در حال حاضر سرانه هر شهروند مشهدی ۱۶.۷ مترمربع است که براساس هدف گذاری‌های انجام شده این سرانه تا سال ۱۴۰۰ به ۱۸ مترمربع افزایش می یابد که مقیاس خوبی است.

رئیس شورای شهر مشهد گفت: شاخص‌ ها و متغیر های حوزه فقر شهری و نابرابری‌ ها به دلیل مشکلات اقتصادی به شدت نگران‌کننده است و همه در قبال آن مسئول هستیم و  شورای شهر مشهد نیز از توسعه متوازن خدمات پزشکی در سطح شهر حمایت می کند.

حیدری افزود: از سازمان نظام پزشکی می‌خواهیم بر اساس مدل و راهکاری قابل اجرا، قدم در این عرصه بگذارد و همه‌ با هم به یاری مردم مناطق کم‌ برخوردار بشتابیم.
اول شهریور ماه مصادف با تولد بوعلی سینا روز پزشک نامگذاری شده است.

منبع : ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.