عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: باید تمامی دستگاه های مرتبط با حاشیه شهر مشهد خط مشی تعامل و همکاری برای کاهش این پدیده را در پیش بگیرند زیرا مشکلات ، آسیب های اجتماعی و جرم و جنایت هایی که در این منطقه رخ می دهد به نفع هیچ کس نیست، اگرچه دولت برای حاشیه شهر مشهد برنامه خاصی ندارد.

حاشیه شهر مشهد نیازمند تعامل و همکاری همه دستگاهها را دارد/سامان بخشی حاشیه شهر نیاز به نگاه استانی دارد

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: دولت برای حاشیه شهر مشهد برنامه خاصی ندارد.

وی تصریح کرد: تمام تلاش دولت برای این موضوع ردیف بودجه ای است که آن هم به همت نمایندگان مجلس پیشنهاد وبه  تصویب رسید که عدد قابل توجهی نیز ندارد. بنابراین برای سامان بخشی به  حاشیه شهر مشهد باید نگاه داخل استانی شکل بگیرد و مدیریت میدانی، تعامل و هماهنگی بین شهرداری مشهد، استانداری خراسان رضوی و آستان قدس رضوی شکل بگیرد زیرا چشم داشتن به دولت برای کمک به رفع حاشیه نشینی درمشهد تلاشی بیهوده و صرفا وقت گذرانی است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: اولین مساله در حاشیه شهر مشهد احراز مالکیت است، زیرا بحران مالکیت در این منطقه بیداد می کند و ساکنین، مالک نیستند که این موضوع باعث شده است همه اقدامات اصلاحی که خواسته باشد انجام شود بلاتکلیف بمانند.

قاضی زاده هاشمی بیان داشت: موضوع دوم در این منطقه مساله سرانه ها است به طوری که سرانه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش ،امکانات خدماتی و  فضای سبز در حاشیه شهر مشهد بسیار پایین است و باید در مرحله اول برای ارتقاء این سرانه ها زمین تهیه شود و آستان قدس رضوی که مالک اغلب زمین های این منطقه است نقش تاثیرگذاری در ارتقائ این سرانه ها دارد وبا تخصیص اراضی این منطقه که کاربری آموزشی فضای سبز دارند، می تواند به این موضوع کمک کند و در حکم رهبر معظم انقلاب به تولیت سابق و فعلی نیز بر توجه ویژه به حاشیه شهر مشهد و محرومین  تاکید شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: باید تمامی دستگاه های مرتبط با حاشیه شهر مشهد خط مشی تعامل و همکاری برای  کاهش این پدیده را در پیش بگیرند زیرا مشکلات ، آسیب های اجتماعی و جرم و جنایت هایی که در این منطقه رخ می دهد به نفع هیچ کس نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.