دبیرکل اتاق اصناف ایران اعلام کرد که اصناف مرتبط با حمل ونقل درون شهری فقط ۴۸ ساعت فرصت دارند تا آمار رانندگان تحت پوشش خود درسامانه ایرانیان اصناف را به روز کنند.این درحالی است که پیشتر گفته شده بود برای جلوگیری از بروز مشکل درحمل ونقل عمومی سهمیه بنزین به رانندگان تاکسی تلفنی اختصاص می یابد.

سهمیه بندی بنزین کلید خورد/احتمال افزایش سهمیه بنزین" تاکسی تلفنی ها" / مهلت ۴۸ساعته کمیته سوخت برای بروزرسانی اطلاعات رانندگان

قدس آنلاین - سعید کوشافر : با توجه به اینکه از روز گذشته اولین مرحله سهمیه بندی بنزین کلید خوردو سهمیه کارتهای سوخت جایگاهها به نصف کاهش پیدا کرد ، امروز هم خبر رسید که اتاق اصناف بنا به درخواست کمیته فرعی سوخت از اتحادیه ها خواسته است تا اطلاعات رانندگان تاکسی تلفنی ها و اتحادیه های باربری شهری را به روز رسانی کنند . این درخواست احتمالا برای صدور کارت سوخت ویژه رانندگان تاکسی تلفنی و باربری است  تا درصورت سهمیه بندی بنزین  ،درحمل و نقل عمومی و حمل مسافر وبار اختلالی ایجاد نشود.

درهمین راستا ؛ مهدی قاسمی معاون اتحادیه خودرو سواری کرایه مشهد درگفت وگو با قدس آنلاین اظهارداشت: علی عوض پور، دبیرکل اتاق اصناف ایران درنامه ای که به درخواست کمیته سوخت صادر شده ، اتحادیه های مرتبط با حمل بار ومسافر  را موظف کرده تا طی ۴۸ساعت آینده فهرست رانندگان تحت پوشش خودرا به روزرسانی کنند.

 وی افزود: دراین نامه آمده است که به منظور ساماندهی خودروهای عمومی وخصوصی صنفی دربخش حمل بار ومسافرتوسط کمیته فرعی سوخت ؛ اتحادیه های تاکسی تلفنی ؛ بار ومسافر به فوریت نسبت به ثبت اطلاعات و آمار       رانندگان تحت پوشش اقدام کرده و حداکثر طی ۴۸ساعت آینده این آمار در سامانه ایرانیان اصناف یا پارس ناوگان (اتحادیه کشوری سابق)به ثبت برسانند.

قاسمی با بیان اینکه بعد از این مدت هیچ آماری پذیرفته نشده و عواقب آن بر عهده تشکل صنفی خواهد بود تصریح کرد: براساس اماری فعلی مشخصات  ۱۴۲۱۴ راننده درسامانه به ثبت رسیده  که از این تعداد ۱۳۰۹۵ راننده در آژانسهای تاکسی تلفنی مشغولند؛ ۱۰۱۵ تن راننده وانت بارند و ۱۰۴راننده درسایر امور فعالیت دارند ، همچنین درسامانه ۱۱۴۳ واحد صنفی به ثبت رسیده است .

معاون اتحادیه خودرو سواری کرایه مشهد درادامه خاطرنشان کرد: از تمام رانندگانی که تا کنون موفق به دریافت کارت اشتغال نشده اند درخواست میشود هرچه سریعتر بامراجعه به اتحادیه درمشهدو سایر شهرستانها  نسبت به ثبت نام برای دریافت کارت اشتغال اقدام نمایند.چرا که ارایه هرگونه خدمات منوط به داشتن این کارت دارای تاریخ اعتبار است .

این مقام مسوول قبلا عنوان کرده بود که برای دریافت کارت سوخت دارای سهمیه باید آژانسهای تاکسی تلفنی مشهد نسبت به ثبت نام و بروزرسانی اطلاعات رانندگان تحت پوشش خود اقدام نمایند. به گفته وی درصورت سهمیه بندی سوخت ، برای رانندگان آژانسهای تاکسی تلفنی سهمیه ویژه ای اختصاص خواهد یافت که تنها به فعالان این صنف تعلق میگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.