مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: بیمارستانها، داروخانه ها، مراکز درمانی و آزمایشگاه ها و ... در زمینه مشکلات درمانی ایثارگران کمک های شایانی انجام داده اند و دست در دست هم اجازه نداده ایم تا مشکلی برای جامعه ایثارگری بوجود آید.

بیش از ۱۰ هزار نفر از خانواده ایثارگران فاقد شغل هستند

حجت الاسلام حسین معصومی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین عنوان کرد: در سالهای اخیر اقدامات بسیار خوبی در زمینه مشکلات بیمه ای ایثارگران انجام شده است. اکنون تمام مطالبات ایثارگران بابت خدمات بیمه ای از بنیاد شهید پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در زمینه تعهدات بیمه ای این بنیاد به مراکز خدماتی، درمانگاهها، بیمارستانها و داروخانه ها نیز قدمهای موثری برداشته است. با تمامی مراکز یاد شده تا پایان سال گذشته تصویه  شده و در تلاشیم تا بتوانیم تمامی بدهی های خود را به زودی پرداخت کنیم.

وی یادآور شد: باید توجه داشت که اکنون در شرایط خاص اقتصادی هستیم و در این  زمینه مشکلاتی وجود دارد. اما خوشبختانه توانسته ایم با منابع مالی که در اختیار داریم بخش بزرگی از مشکلات را برطرف و بدهی ها را پرداخت کنیم.

وی با اشاره به نقش موثر اعتبارات دولتی در برطرف شدن بدهی ها، افزود: عدم حصول به موقع اعتبارات دولتی نیز یکی از مشکلات موجود است. اکنون دولت در این زمینه تخصیص هایی انجام داده است و امیدوارم که هر چه سریعتر محقق شود تا با پرداخت بدهی ها از زیر بار شرمندگی مراکز درمانی نیز خارج شویم.

حجت الاسلام معصومی گفت: تا امروز بیمارستانها، داروخانه ها، مراکز درمانی و آزمایشگاه ها و ... کمک کرده اند و دست در دست هم اجازه نداده ایم تا مشکلی برای جامعه ایثارگری بوجود آید.

وی تاکید کرد: شرکت بیمه ای طرف قرارداد بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، شرکتی خصوصی است. لذا اگر نتوانیم به تعهدات خود عمل کنیم این شرکت به مشکل بر خواهد خورد. به همین منظور جلسات فراوانی با نمایندگان این شرکت برگزار کرده و توافقاتی داشته ایم. امیدوارم به زودی بتوانیم مشکلات را برطرف نماییم.

 وی در خصوص موضوع اشتغال فرزندان شهدا و خانواده ایثارگران خراسانی، گفت: برنامه اصلی بنیاد را در سال گذشته به موضوع اشتغال خانواده محترم شهدا و ایثارگران اختصاص داده ایم. با کارفرمایان، پیمانکاران، کارآفرینان و فرمانداری ها جلسات فراوانی صورت داده شد.

وی افزود: در این زمینه در شهرستانهای استان، جلسات شواری هماهنگی ایثارگران برگزار شده و مصوباتی تایید شده است. با توجه به اینکه استخدام دولتی بسیار اندک انجام و به همراه آزمون صورت می گیرد، تلاش شد به سمت کارهای مولد قدم برداریم.

وی خاطرنشان کرد: هر چند با برخی از ارگان های دولتی مانند سازمان سمت، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش و اداره تعاون نیز هماهنگی ها و تعاملاتی داشته ایم و برخی از توافقات برای جذب خانواده این عزیزان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در گذشته های دور نیاز اصلی خانواده ایثارگران، ساخت مدرسه ابتدایی بود. بعد از آن دبیرستان و سپس دانشگاه نیاز اصلی این جامعه عزیز بود. اکنون پیش بینی بر این است که تا دو سال آینده موضوع اشتغال فرزندان ایثارگران بیشترین اهمیت را خواهد داشت.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی اظهار کرد: سال گذشته در بین خانواده ایثارگران استان ۵۵۰۰ نیاز شغلی وجود داشت. این آمار تا پایان سال به ۷۵۰۰ نفر رسید و اکنون این نیاز به رغم تلاشهای فراوان بنیاد به حدود ۱۰۵۰۰ نفر رسیده است.

وی بیان داشت: در روزهای گذشته معین اقتصادی ویژه ایثارگران شکل گرفته تا بتوانیم تعداد بیشتری شاغل شوند. همچنین در ۵۰ روستای استان پایگاه هایی با هدف ارائه آموزشها و مهارتهای شغلی لازم ایجاد شده تا افراد با افزایش توانایی بتوانند وارد بازار کار شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.