همدان- استاندار همدان از بهره برداری ۷۰۵ طرح به ارزش سرمایه‌گذاری در حدود ۱۱ هزار میلیارد ریال در هفته دولت خبر داد.

 ۷۰۵ طرح در هفته دولت بهره‌برداری وکلنگ زنی می‌شود
 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید سعید شاهرخی ظهر امروز همزمان با آغاز هفته دولت در نشست خبری در استانداری همدان اظهار کرد: سیاست اصلی من از زمان آغاز به کار استانداری همدان توجه به معیشت و اشتغال در استان بوده است و بر این مبنا هم آمارهای اشتغال را به صورت رسمی از آمار سازمان آمار ایران اعلام کردیم.
وی با اشاره براینکه  بر اساس سند تدوینی ۳ ساله استان همدان هر سال باید حدود ۲۰ هزار شغل با سرمایه‌گذاری در حدود ۵۰ هزارمیلیارد ریال در استان ایجاد شود و هدفگذاری هم ایجاد ۶۰ هزار شغل در مدت ۳ سال است افزود: امسال تاکنون حدود ۸ هزار شغل ایجاد شده است و آمار آن هم مستند است.
شاهرخی تاکید کرد: نرخ بیکاری در استان ها برای هر فصل تعیین  واعلام می شود که آمار سالانه نرخ بیکاری هر استان هم از مجموع این نرخ تعیین می شود. اکنون در استان همدان و بر اساس آمار مرکز آمار ایران ۵۳ هزار نفر بیکار هستند و هیچ واحد تولیدی بر اثر تحریم در استان تعطیل نیست.
 استاندار همدان در پاسخ به این سؤال خبرنگار قدس آنلاین درباره سرانجام انتقال آب از سد تالوار زنجان به همدان که نقش موثری در تولید و اشتغال استان دارد، گفت: موضوع آب در همدان یک موضوع جدی است که پیگیر رفع آن موانع و مشکلات تامین آن هستیم طرح انتقال آب از سد تالوار به همدان هم تعطیل نیست آب شرب همدان از این سد تامین خواهد شد.
 شاهرخی افزود: در استان همدان برای مسدود کردن چاه های غیرمجاز تلاش گسترده‌ای شده است و جهادکشاورزی هم در استان به دنبال محدود کردن کشت در فضای باز  و پرداختن به کشت گلخانه ای و کشت‌های جدید و نوین با روش آبیاری جدید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.