مدیرعامل شرکت «استنا بالک» مالک نفت‌کش انگلیسی توقیف‌شده در ایران از نامه‌نگاری خود با رئیس‌جمهور روسیه و نخست‌وزیر هند به منظور آزادی این نفت‌کش خبر داد.

استمداد مالک نفت‌کش انگلیسی از «پوتین» و «مودی» برای آزادی این کشتی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، در حالی که روند قضایی پرونده نفتکش «استنا ایمپرو» در ایران در حال پیگیری است، «اریک هانل» شرکت مالک این نفتکش انگلیسی خبر داده که نامه‌ای به «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند نوشته و از آنها برای آزادی این کشتی کمک خواسته است.

سه روز بعد از آنکه رسانه‌ها خبر دادند مدیر «استنا بالک» مالک نفتکش انگلیسی توقیف شده «استنا ایمپرو» با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در سفرش به سوئد دیدار کرد، مالک این نفتکش روز شنبه از نامه‌نگاری خود با رئیس‌جمهور روسیه درباره این نفتکش خبر داد.

به نوشته پایگاه «بی‌ان‌ان بلومبرگ»، اریک هانل مدیر عامل شرکت استنا بالک در مصاحبه با روزنامه سوئدی «داپنس اینداستری» (Dagens industry)  ضمن خبر دادن  درباره ارسال نامه به رئیس‌جمهور روسیه برای آزاد شدن نفتکش استنا ایمپرو از برخی گزارش‌ها درباره احتمال آزادی آن سخن گفته است.

هانل در این مصاحبه درباره برخی گزارش‌های منتشر شده مبنی بر اینکه ظرف چند روز آینده استنا ایمپرو آزاد می‌شود، «به صورت محتاطانه ابراز خوشبینی» کرده اما گفته که با شرکت متبوعش مستقیما در جریان هیچ خبری در این باره قرار نگرفته است.

مالک نفتکش توقیف شده استنا ایمپرو همچنین در این مصاحبه از نامه نگاری خودش به «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند درباره این نفتکش خبر داده است.

به گفته مدیر استنا بالک، رئیس‌جمهور روسیه و نخست‌وزیر هند جوابی به این نامه‌نگاری‌ها نداده‌اند.

این اظهارات در حالی مطرح شده که شرکت او چهارشنبه ۳۰ مردادماه بیانیه‌ای درباره دیدار اریک هانل در استکهلم با محمد جواد ظریف نوشته که در این دیدار درباره آزادی نفتکش استنا ایمپرو و خدمه رایزنی شده است.

طبق اعلام روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۲۸ تیرماه یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام استنا ایمپرو هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

بعد از توقیف این نفتکش انگلیسی، روند قضایی پیگیری تخلفات و نقض قوانین بین‌المللی دریایی استنا ایمپرو در ایران آغاز شده و این پرونده در حال پیگیری است.

از مجموع ۲۳ خدمه نفتکش استنا ایمپرو، ۱۸ نفر از آنها هندی، سه نفر روس، یک تن لتونیایی و یک تن دیگر فیلیپینی هستند.

پیش از این، سفارت مسکو در تهران از دیدار دیپلمات‌های روس با خدمه روس این نفتکش خبر داد و وزیر خارجه هند بر «تماس دائمی» دهلی نو  با تهران درباره خدمه هندی آن خبر داده بودند (جزئیات بیشتر اینجا و اینجا).

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.