جانشین وزیر دفاع از عملیاتی شدن سامانه دفاع موشکی ارتفاع پست "عقاب" خبر داد.

سامانه موشکی ارتفاع پست "عقاب" عملیاتی شد

قدس آنلاین: سردار قاسم تقی‌زاده جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز در همایش بزرگداشت وزیران شهید و شهدای کارمند که در دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شد، اظهار داشت: قبل انقلاب آلمانی‌ها دو پروژه آر.پی.جی و کاتیوشا را در ایران داشتند که با انقلاب اسلامی کار را رها و ایران را ترک کردند.

وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی به خوبی متوجه شدیم که کشورهای مختلف به ما سلاح نمی‌دهند و اگر بدهند، بسیار گران‌تر از قیمت واقعی می دهند، به همین دلیل، کارکنان وزارت دفاع همت خود را افزایش دادند و صنایع مختلفی را ایجاد کردند.

جانشین وزیر دفاع گفت: در ابتدا تنها کار مهندسی معکوس صورت می‌گرفت، اما در مرحله بعد با تحقیق و پژوهش 770 سلاح بومی تولید و به کار گرفته شد به عنوان مثال در عرصه موشکی دو سیستم موشکی سوخت جامد و مایع تولید شد و امروز به فضل الهی موشک‌های نقطه زن بسیار دقیق و نقطه زنی تولید شد که در هدف قرار دادن پایگاه‌های داعش همه گان شاهد توان موشکی ما بودند.

سردار تقی زاده افزود: در بعد برد موشکی متناسب با شعاع تهدیدات تا 1800کیلومتر موشک‌های بالستیک و کروز تولید کرده‌ایم که موشک‌های کروز تولید ایران بسیار دقیق‌تر از موشک نمونه آمریکایی است.

وی افزود: البته موشک‌های بسیاری تولید کرده‌ایم که بنابر مصالح و ملاحظات امنیتی رسانه‌ای نمی‌شود، اما در صورت حماقت آمریکا و رژیم صهیونیستی آن‌ها را شگفت زده خواهیم کرد.

سردار تقی زاده افزود: امروز ایران اسلامی جزو شش کشور برتر سازنده موشک‌های ضد تانک است و در حوزه تانک نیز جزو چهارمین کشور سازنده تانک پیشرفته در سطح جهان هستیم؛ امروز تانک کرار ما در برابر موشک‌های ضد تانک مقاوم هستند و این قابلیت بسیار مهمی است که به آن دست یافته‌ایم.

وی عنوان کرد: در حوزه رزم انفرادی سلاح مسلسل تولید ایران نسبت به نمونه آمریکایی آن 20درصد قدرت تخریب و دقت بیشتر دارد.

جانشین وزیر دفاع گفت: در حوزه رادار، توانسته‌ایم رادار «کاوش» را که از قابلیت‌های بسیاری برخوردار است، بسازیم و در سیستم پیشرفته پدافندی باور 373 از آن استفاده می‌کنیم.

سردار تقی زاده بیان کرد: در حوزه پدافند ارتفاع پست، از سامانه موشکی «عقاب» استفاده می‌کنیم که این سامانه هم در برابر جنگنده‌ها و پهپادها و هم در برابر موشک‌های کروز قابلیت مقابله دارد و در برد متوسط از موشک «صیاد 2» استفاده می‌کنیم.

جانشین وزیر دفاع گفت: سامانه پدافندی باور 373 سبک جدیدی در سیستم‌های پدافندی دنیاست که قادر است اهداف را مورد اصابت قرار دهد.

سردار تقی زاده افزود: این سامانه قادر به شناسایی و رهگیری و شکار هواپیماهای رادارگریز و موشک‌های کروز و سامانه‌های پهپادی است.

وی ادامه داد: اینکه فرماندهی معظم کل قوا می‌گویند آمریکایی‌ها با ما جنگ نخواهند کرد به دلیل این قدرت دفاعی است که توسط فرزندان ملت ایران طراحی و تولید شده است.

جانشین وزیر دفاع گفت: 12هزار و 793 پروژه تحقیقاتی با دانشگاه‌ها داریم و در این حوزه افزایش دقت، قدرت و تاثیرگذاری سلاح‌ها را در دستور کار خود قرار دادایم. تمامی دستاوردها و سلاح‌های تولید داخل، متناسب با نیاز نیروهای مسلح و جغرافیای تهدید است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.