بندرعباس- به دلیل تداوم گرما و ضرورت صرفه جویی در مصرف برق، تغییر ساعت کاری اداره ها و دستگاه های اجرایی هرمزگان که تا پایان مردادماه مصوب شده بود، تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

طرح تغییر ساعت کاری ادارات هرمزگان تمدید شد

به گزارش قدس آنلاین؛ استان هرمزگان در جنوب ایران یکی از استان‌هایی است که به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی آن، حدود ۹ ماه از سال گرمای بالای ۳۰ درجه را تحمل می‌کند که این دما در بازه زمانی خرداد تا مهر گاهی به بیش از ۵۰ درجه نیز می‌رسد.

در این شرایط مصرف تجهیزات خنک کننده به شدت در هرمزگان افزایش می‌یابد و در حال حاضر میانگین مصرف برق در این استان طبق گفته مسوولان، سه برابر متوسط کشوری است.

گرمای هوا در هرمزگان موجب شده تا استانداری این استان پیرو مصوبه هیات وزیران مبنی بر کاهش ساعت کاری ادارات به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی، اقدام به تغییر ساعت کار دستگاه‌های اجرایی و تعطیلی روزهای پنجشنبه از اول خردادماه نماید.

تعطیلی پنج شنبه‌ها و تغییر ساعت کاری ادارات هرمزگان پیش از این تا پایان مرداد ماه مصوب شده بود که هم اکنون این زمان تا پایان شهریور تمدید شد.

بیمارستان ها، مراکز خدمات درمانی و امداد رسانی، بانک‌ها و مراکز خدمات عمومی مشمول این تصمیم نمی‌شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان گفت: با توجه به تداوم گرما و ضرورت صرفه جویی و مدیریت مصرف برق ساعت کاری اداراه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان تا پایان شهریورماه نیز از ساعت ۶:۳۰ دقیقه آغاز و تا ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه ادامه دارد.

نازنین شیبانی تذرجی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان روزهای پنج شنبه نیز تا پایان شهریور ماه تعطیل هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.