گرگان- استاندار گلستان گفت: با ابلاغ یک هزار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال، سد نرماب امسال آبگیری می شود اما تکمیل خطوط شبکه انتقال این سد به ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار احتیاج دارد.

سد «نرماب» در استان گلستان امسال آبگیری می شود

به گزارش قدس انلاین؛ هادی حق شناس روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت افزود: به دلیل اهمیت لایروبی رودخانه‌های استان در جلوگیری از کاهش خسارت‌های سیل احتمالی و به رغم نبود اعتبار، تاکنون ۱۱۰ کیلومتر از رودخانه های قره سو، گرگان رود و اترک لایروبی شده و این طرح در حال انجام است.

بر اساس اعلام کارشناس مسائل آب، حدود ۱۸۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های گلستان که در بازه رودخانه های پیر طبقه بندی می شوند و نیز مقاطعی از رودخانه های بالغ، حداقل هر ۳ سال یک بار نیاز به لایروبی دارند.

وی نبود رادار پیش بینی در استان و تکمیل نشدن سد نرماب را از عوامل عمده وقوع سیل و یا تشدید خسارت های این حادثه قهری در گلستان دانست و گفت: برخورداری از رادار پیشرفته هواشناسی و بهره برداری از سد نرماب، میتوانست خسارت سیل گلستان را تا حدود ۵۰ درصد کاهش دهد.

حق شناس ادامه داد: اگر گلستان به عنوان یک استان سیل خیز میخواهد از سیل های احتمالی آینده در امان بماند راهی جز تامین این نیازها به همراه لایروبی کامل سدها و رودخانه های مهم استان ندارد.

وی بر تکمیل همه طرح های مرتبط با سیل تا پایان سال تاکید کرد و گفت: اگر دولت، توجه ویژه ای به آسیب دیدگان این حادثه قهری دارد اما به طور طبیعی از سال های آینده این توجهات کمتر شده و کسب اعتبارات و بودجه ها دشوارتر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.