خراسان شمالی- استاندار خراسان شمالی گفت: طرح هر دهیاری یک پروژه و هر دهستان یک روستای الگو در خراسان شمالی با هدف توانمندسازی و تسریع در روند توسعه روستاها اجرایی می شود.

طرح هر دهیاری یک پروژه در خراسان شمالی اجرایی می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی در نشست بررسی مسائل اقتصادی و اشتغال استان با حضور فرمانداران، اظهار داشت: در سفر ریاست جمهوری و هیات دولت و دیگر مسئولان سطح ملی به استان اعتبارات بسیار خوبی مصوب شد.  

وی افزود: نگاه بنده انجام اقدامات لازم برای شتاب بخشیدن به حوزه اشتغال به ویژه در روستاها است چرا که اگر این اقدامات به فوریت انجام نشود با مهاجرت روستاییان به شهرها به دلیل نبود امکانات و تجهیزات مشکلات شهرها بیشتر می شود.

وی اشاره داشت: در جلسات مرکز و سفر مسئولان مختلف کشوری به استان، داشته ها و سوخت لازم برای انجام کار ایجاد کردیم اما گاها مدیران حتی در مجموعه استانداری کاری با این مصوبات ندارند و حساب و کتابی برای جذب این اعتبارات وجود ندارد.

شجاعی خاطرنشان کرد: در استان حدود ۴۴ هزار بیکار وجود دارد و بسیاری به دنبال حل مشکل بیکاری تنها با ایجاد صنایع بزرگ هستند.

وی ادامه داد: ایجاد کارخانه و صنعت هیچ ایرادی ندارد اما آنچه مشکل بیکاری را درمان می کند حضور بخش خصوصی با تاکید بر ساماندهی مردم در قالب تعاونی ها است.

وی تصریح کرد: باید خودباوری در مردم ایجاد شود و فرد بداند خودش می تواند با تشکیل تعاونی کارخانه دار شود و مردم به راه اندازی تولیدی در استان عادت کنند.

وی خاطر نشان کرد: هدف بنده از انتخاب یک مدیر اقتصادی برای مدیر کل روستایی استانداری این بود که تفکر اقتصادی و صنعت در روستاها پیاده شود.

وی اشاره داشت: ۴۵ دهستان داریم که می توانیم برای شروع کار متناسب با ظرفیت هر منطقه حداقل یک تعاونی برای هر دهستان تشکیل شود و همچنین  ۶۹۵ دهیاری داریم که می تواند هر دهیاری یک طرح داشته باشد.

شجاعی افزود: روستاها و طرح هایی را انتخاب کنید که منجر به تجربه موفق شود مردم برای پرداخت به این امور تشویق شوند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.