گیلان-۳۳ پروژه آبفای گیلان با اعتباری بالغ بر ۲۲۶ میلیارد ریال به صورت همزمان در اولین روز از هفته دولت با حضورسرپرست استانداری گیلان و مدیران استانی و شهرستانی در رشت افتتاح شد.

۳۳ پروژه آبفای گیلان به طور همزمان افتتاح گردید

به گزارش قدس آنلاین در آئین افتتاح این مراسم سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و خیرمقدم به مسئولین استانی و شهرستانی گفت: شرکت آبفای گیلان خدمات رسانی به بیش از ۱.۸ میلیون نفرجمعیت شهری در ۵۰ شهر استان را عهده دار است و همچنین جمعیت تحت پوشش آب ۹۹.۹۳ درصد و جمعیت تحت پوشش خدمات فاضلاب ۶۹.۹ درصد است.

وی با تأکید بر فعالیت ۲۷ واحد آزمایشگاهی در سطح استان گیلان برای کنترل کیفیت آب یادآور شد: هدف گذاری شرکت آب و فاصلاب گیلان تا پایان برنامه ششم توسعه برمبنای تحت پوشش قرار دادن ۹۹.۹۷ درصد در بخش آب و ۷۲.۸ درصد در خصوص پوشش دهی شبکه جمع آوری فاضلاب است که در صورت تحقق این امر ۱۱۷ هزار نفر در بخش فاضلاب به جمعیت تحت پوشش اضافه خواهد شد.

حسینی توسعه تأسیسات و اصلاح و ارتقاء شبکه های موجود را دو برنامه مدون شرکت آب و فاضلاب شهری تا پایان برنامه ششم عنوان کرد و گفت: به منظور تحقق این برنامه امروز افتخار داریم که ۳۳ پروژه را به ارزش ۲۲۶ میلیارد را تقدیم مردم عزیز این استان در شهرستان های آستارا، انزلی، رودسر، سیاهکل، رودبار، صومعه سرا، فومن، شفت و رشت نماییم.

وی از افتتاح و راه اندازی مخزن ۳۰ هزار مترمکعبی رشت و خط انتقال آن تا سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: ۷ پروژه از ۳۳ پروژه یادشده مربوط به شهرستان رشت با اعتباری بالغ بر ۱۰۶ میلیارد ریال از جمله بهره برداری خط انتقال آب خیابان طالقانی و بخشی از رینگ غرب شهر رشت است.

وی افزود: علاوه بر ۳۳ پروژه ای که امروز به طور همزمان در نقاط مختلف استان به بهره برداری می رسد، طی ماه جاری و ماه آینده ۴ پروژه بزرگ به ارزش ۹۲۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد که برای اجرایی شدن برخی از آنها بیش از دو سال وقت صرف شده است.

در ادامه میر شمس مومنی زاده فرماندار رشت در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و با قدردانی از تلاش کارکنان شرکت آبفای گیلان بیان داشت: خداباوری، مردم دوستی و اخلاق مداری و خدمت ویژه به آحاد مردم سرلوحه کاری شهیدان رجایی و باهنر بوده است.

میر شمس مومنی زاده هفته دولت را فرصت مغتنمی برای تبیین دستاوردهای دولت عنوان کرد و گفت: در هفته دولت امسال ۵۱۶ طرح و پروژه با اعتبار ۳۷۳ میلیارد تومان در حوزه های مختلف به بهره برداری خواهد رسید.

سپس دکتر ارسلان زارع سرپرست استانداری گیلان با گرامیداشت هفته دولت و ضرورت رعایت اخلاق و حقوق شهروندی به عنوان سرلوحه کار مدیران تصریح کرد: تلاش همه مسئولین دستگاههای اجرایی بر ارائه خدمات مناسب و مطلوب به مردم شریف استان است.

نماینده عالی دولت در استان در خصوص اعتبارات دولتی در حوزه آب و فاضلاب تصریح کرد: بخش قابل ملاحظه ای از اعتبارات سفر کاروان دولت تدبیر و امید محقق شد و امید است پیمانکاران طی زمان مقرر پروژه ها را به اتمام برسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.