۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 667998

به گفته بسیاری از مورخان، قوچان نخستین پایتخت اشکانیان بوده است. کوه‌های هزارمسجد، آلاداغ و شاه‌ جهان از قله‌های معروف این شهر است و به همین دلیل چشمه‌ها و رودهای بسیاری در آن جریان دارند.

تفرج در طبیعت زیبای شارک و زیارت امامزادگان

شاهرگ یا شارَک، روستایی است از توابع بخش باجگیران که در ۴۵ کیلومتری شمال قوچان و در نزدیکی جاده باجگیران واقع شده است.

شرایط مطلوب آب و هوایی، آبشار و رودخانه دائمی، سرسبزی و چشم‌اندازها و طبیعت زیبای آن، سبب جذب گردشگران بسیاری به این روستا شده است. به‌خصوص آنکه بنای امامزادگان علی بلاغ و امام عبدالرحمن نیز می‌تواند انگیزه‌ای برای عزیمت گردشگران مذهبی به این منطقه باشد.

رودخانه دربادام که از روستای شارک سرچشمه می‌گیرد و در مسیر جاده ترانزیتی قوچان - باجگیران بعد از روستای امام قلی قرار دارد، پس از عبور از روستای دربادام، وارد دره زیبای دربادام شده و در انتها پس از ترکیب با رود شمخال و عبور از منطقه درونگر در شهرستان درگز، به بخش لطف‌آباد و سپس به دشت قره قوم در کشور ترکمنستان منتهی می‌شود.

زیارتگاه علی بلاغ در مکانی باصفا و خوش آب و هوا قرار دارد که برای رسیدن به آن باید در مسیر قوچان به درگز حرکت کنید؛ پس از عبور از گردنه‌های تیوان در نزدیکی دره زیبای درونگر، جاده‌ای ۶ کیلومتری به زیارتگاه منتهی می‌شود.

در طول سال میزبان زوار بی‌شماری از شهرها و مناطق مختلف خراسان است و مردم، برای ذبح گوسفند نذری خود به این مکان می‌آیند. زیارتگاه همچنین دارای آب بسیار گوارا و خنک است که مسافران به هنگام خروج، مقداری از آن را برای تبرک با خود می‌برند.

قداست این مکان آن طور که در تابلو سردر زیارتگاه نصب کرده‌اند، به خاطر اقامت کوتاه‌مدت امام رضا(ع) در مسیر حرکت به خراسان تا رسیدن به مرو بوده و آبی که در این مکان جاری شده نیز به برکت قدم آن حضرت بوده است.

زیارتگاه امامزاده عبدالرحمن(ع) نیز در سمت چپ حاشیه جاده اصلی واقع شده و در سمت راست آن کوه بسیار بلند و صافی قرار گرفته که نمای بسیار قشنگی به حرم امامزاده داده و مورد استقبال بسیاری از کوهنوردان قرار گرفته است.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.