فرماندار تربت حیدریه با اشاره به اینکه پسته به‌زودی وارد بازار بورس می‌شود، به ضرورت ورود زعفران و ابریشم به بورس بین‌الملل تاکید کرد.

پسته به‌زودی وارد بازار بورس می‌شود/ لزوم تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری کشاورزی در بورس

به گزارش قدس آنلاین، علی رستمی گفت: در اقتصادهای بزرگ دنیا همواره بازار سرمایه به‌عنوان نقطه ثقل سرمایه‌گذاری مطرح است و بر همین اساس بورس آخرین مکانی محسوب می‌شود که می‌تواند به‌طور بلندمدت محل جذب سرمایه‌های مردم باشد.

فرماندار تربت حیدریه ادامه داد: بازار سهام مکانی برای تأمین مالی فعالیت‌های مولد اقتصادی ورشد اشتغال در جامعه است که این موضوع به‌عنوان وجه تمایز اصلی آن از بازارهای رقیب مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه رشد قیمت‌ها در بازار سرمایه به‌مفهوم رشد و بالندگی بنگاه‌های اقتصادی است، متذکر شد: این موضوع موجب ارتقای توسعه اقتصادی کشور می‌شود، بورس آخرین مکانی است که می‌تواند به‌طور بلندمدت محل جذب سرمایه‌های مردم باشد.

رستمی بیان کرد: وجود ابزارهای معاملاتی متنوع برای طیف گسترده‌ای از سرمایه‌گذاران سبب می‌شود افراد با ریسک و بازده انتظاری امکان فعالیت در ابزارهای مختلف مانند سهام، اوراق بهاردار، اوراق آتی و خرید و فروش را انجام دهند.

فرماندار تربت حیدریه با ابراز خرسندی نسبت ورود زعفران طی ۲ سال گذشته در بورس، یادآور شد: علاوه بر اینکه زیره از بهار سال جاری وارد بورس شد، پسته نیز به‌زودی وارد بازار بورس می‌شود، البته به‌نظر می‌رسد بعضی از محصولات در بورس کالا  مانند زعفران و ابریشم باید وارد بورس بین‌المللی شود.

وی بیان کرد: در سال گذشته حدود ۱۰۰ تن زعفران وارد بورس شد و حدود ۲۴ میلیارد تومان توسط افرادی که کد بورس داشته و آموزش دیده‌اند در کشور خرید و فروش شد که تاکنون بی‌سابقه بوده است.

رستمی انبار پیش‌بینی شده در بورس برای خریداری پسته را ۱۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: این انبار برای حداکثر ۱۰ درصد از مقدار پسته‌ای است که در بازار معامله می‌شود.

فرماندار تربت حیدریه تاکید کرد: از سال گذشته تاکنون برای حدود ۱۰ هزار نفر کد بورسی که نشان‌دهنده هویت خریدار و فروشنده بوده، صادر شده است.

وی مهم‌ترین نیاز کشاورزان و سرمایه‌گذاران را تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری کشاورزی عنوان کرد و افزود: این صندوق می‌تواند برای  زمانی که مافیای زعفران و پسته بازارسازی می‌کنند، به‌موقع وارد شود و از خرید و فروش غیرمنطقی وغیرموجه جلوگیری کند.

رستمی ادامه داد: در حال حاضر، آماده‌سازی انبارهای نگهداری، استانداردسازی آزمایشگاه‌های ذخیره  و هرگونه بازارسازی از طریق ناظر بورس از فعالیت‌های این سازمان در تربت حیدریه است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.