نخستین مدرسه تابستانی صرع و اختلالات تشنجی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با همکاری دانشگاه مونستر آلمان، از هشتم تا دهم شهریورماه برگزار می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد؛ میزبان مدرسه صرع و اختلالات تشنجی

به گزارش قدس آنلاین، دبیر کارگروه توسعه و تعالی علوم اعصاب اظهار کرد: این مدرسه تابستانی در قالب کارگاه های متنوع و تخصصی در حوزه علوم پایه و بالینی و با حضور اساتید صاحب نظری از کشور آلمان به عنوان مدرس برگزار می شود.

دکتر فریبرز رضایی طلب خاطرنشان کرد: این برنامه ویژه متخصصین مغز و اعصاب، روانپزشکان، متخصصین علوم اعصاب و جراحان مغز و اعصاب به مدت سه روز در بیمارستان امام رضا(ع) برگزار می شود.

دبیر علمی مدرسه تابستانی صرع و اختلالات تشنجی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی حضور بیماران و خانواده های آنها نیز در یکی از کارگاه های مدرسه تابستانی نیز امکان پذیر شده است، تصریح کرد: نوار مغزی ویدئویی بلند مدت و روش های درمانی صرع مقاوم به درمان از دیگر موضوعات محوری این برنامه خواهد بود.

دکتر رضایی طلب اظهار کرد: پیش بینی می شود در این برنامه علمی ۵۰ نفر از متخصصین و فوق متخصصین مرتبط حضور داشته باشند.

یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در خصوص صرع مقاوم به درمان اظهار کرد: در حال حاضر روش های تشخیصی و درمانی جدیدی در درمان صرع مقاوم به درمان برای بیماران در حال انجام است که با کمک آنها می توان روند بیماری را بهبود بخشید.

دکتر علی شعیبی با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده حدود نیم درصد جامعه به بیماری صرع مبتلا می شوند، خاطرنشان کرد: این بیماری به صورت ناگهانی بروز می کند و دارای حملات تکرار شونده است؛ از این رو هر لحظه امکان بروز آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه بیماران مبتلا به صرع در ۷۰درصد موارد به راهکارهای درمانی و دارویی پاسخگو هستند و حدود ۳۰درصد نیز  نسبت به درمان های دارویی مقاوم هستند افزود: پس از بررسی های بالینی و پاراکلینیکی بیماران مبتلا، در صورت تشخیص، روش های نوین درمانی بر روی آنها انجام می شود.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.