یزد - مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به سیاست دولت مبنی بر مولد سازی اموال و دارایی های مازاد گفت: دستگاههای دولتی استان، وضعیت اموال مازاد خود را مشخص کنند.

دستگاههای دولتی، وضعیت اموال مازاد خود را مشخص کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، " علی نمازی " اظهارداشت : بر اساس قانون دستگاهها باید اموال مازاد خود را پس از شناسایی و احصاء به فروش برسانند و یا به تبدیل وضعیت به اجاره بلند مدت نمایند یا در قالب اوراق صکوک اجاره عرضه نمایند..

وی از تشکیل کارگروه اقتصادی و مالی در این زمینه خبر داد و افزود: اموال منقول دولت که قابل فروش و واگذاری است در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و در مورد آن تصمیم گیری می شود و تاکنون ۱۷ ملک شناسایی و واجد شرایط شناخته شده است.

نمازی عدم امکان بازگشت ۱۰۰ درصدی منابع مالی حاصل از فروش و یا اجاره املاک مازاد را از نگرانی مدیران دستگاهای اجرایی در اجرای این طرح برشمرد و گفت: فراهم کردن ساز و کارهای قانونی و افزایش منابع اعتباری، اجرای طرح را تسهیل می کند.

دبیر ستاد درآمدها و تجهیز منابع استان تصریح کرد: در اجرای جزء یک بند ه تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۸ دستگاههای اجرایی مکلف به شناسایی و اموال مازاد و اعلام به وزارت امور اقتصادی و دارایی هستند تا این وزارتخانه بر اساس ماموریت های محوله در قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه نسبت به مولد سازی دارایی های دولت و اموال غیر منقول مازاد دستگاههای اجرایی اقدام نماید.

نمازی خاطرنشان ساخت: اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد به منظور تحقق اهداف این تبصره و شناسایی و معرفی اموال منقول اقدام به مکاتبه با دستگاههای اجرایی نموده است و انتطار داریم در راستای اجرای قانون دستگاههای اجرایی استان هرچه سریعتر نسب به شناسایی و احصا اموال و دارایی های مازاد خود و اعلام به این اداره کل اقدام کنند.

وی دستیابی به اطلاعات قابل اتکا به اموال و دارایی های دولت، ایجاد بانک یکپارچه اطلاعات از اموال و دارایی ها و ایجاد مکانیزم کارآمد برای شناسایی اموال دولت، تصمیم گیری در خصوص فرایند واگذاری و نقل و انتقال اموال، استفاده بهینه از دارایی های مازاد دولت و تامین منابع مالی پایدار برای دولت از این طریق را از جمله مزایای اجرای این طرح برشمرد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.