کریم علیوی با تأکید براینکه آمریکا برای بغداد قابل اعتماد نیست، گفت: وجود سامانه‌های دفاع موشکی برای مقابله با پرنده‌های متجاوز و خارجی در عراق امری ضروری است.

آمریکا و اسرائیل مسئول حمله به مواضع الحشد الشعبی هستند/سامانه‌های پدافندی ایران باید در عراق مستقر شوند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، طی هفته‌های اخیر چند بار مواضع و انبارهای سلاح نیروهای بسیج مردمی عراقی(الحشد الشعبی) مورد حمله و تعرض قرار گرفت. رسانه‌های عراق شامگاه سه‌شنبه گذشته از وقوع آتش‌سوزی در پایگاه نظامی بلد واقع در استان صلاح الدین (مرکز) خبر دادند. بر اثر این آتش‌سوزی، یک انبار مهمات و تسلیحات متعلق به الحشد الشعبی در نزدیکی این پایگاه منفجر شد. این حملات نظر و توجه کارشناسان و ناظران  را جلب کرده و  تمام آنها تقریبا نظر واحدی را در مورد منشأ و عامل آن اظهار کرده اند.

ابومهدی مهندس ، جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در بیانیه‌ای دولت آمریکا را مسئول حوادث اخیر در پایگاه‌های نظامی عراق دانست.

مهندس چهارشنبه (۳۰ مرداد) اعلام کرد که «آمریکایی‌ها برای هدف قرار دادن پایگاه‌ها و مقرهای عراق، چهار پهپاد اسرائیل را به این کشور وارد کرده‌اند».

جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی گفت: «دشمنان عراق امروز برای حمله دوباره به نیروهای الحشد الشعبی آن هم به طرق مختلف برنامه‌ریزی می‌کنند. آمریکایی که در آمدن گروه‌های تروریستی به عراق و منطقه نقش داشته، به اعتراف [دونالد]ترامپ، به این می‌اندیشد که به راه‌های مختلف حاکمیت عراق را نقض کرده و الحشد الشعبی را هدف قرار دهد».

«کریم علیوی» نماینده و عضو کمیسیون امنیت و دفاع ملی پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین‌الملل قدس آنلاین در ارتباط با حملات اخیر به انبارهای سلاح و پایگاه های الحشد الشعبی در این کشور تصریح کرد: قطعاً در پس این حملات، آمریکا و وزرات دفاع این کشور قرار دارد و مسؤول اول و آخر این حملات، واشنگتن است.

کریم علیوی افزود: طرف دیگری که در پس این حملات قرار دارد رژیم صهیونیستی است. بنیامین نتانیاهو خود اذعان کرده است که به نیروهای این رژیم دستور داده است تا منافع ایران را در هرکجا چه سوریه چه عراق و چه یمن و فلسطین که باشد هدف قرار دهند. آمریکا و اسرائیل این حملات را یا به صورت مستقیم خود انجام داده‌اند و یا با کمک مزدورانشان در داخل این کار را اجرایی کرده‌اند.

نماینده پارلمان عراق این اظهارات نتانیاهو را نقض حاکمیت عراق خواند و تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با همکاری آمریکا پهپادهای خود را وارد عراق کرده و بدینوسیله پایگاه‌های الحشد الشعبی را هدف قرار داده است. مسئولان عراقی باید پاسخ قاطعی را به این تجاوز بدهند.

وی در ادامه اضافه کرد: ایران متحد راهبردی ماست و هیچ طرف دیگری حق اظهار نظر در مورد حضور و یا عدم حضور ایران در عراق را ندارد. کما اینکه نیروهای الحشد الشعبی جزیی از نیروهای مسلح عراق هستند و تحت حمایت فر ماندهی کل قرار دارند و تجاوز به آن تجاوز به تمام نیروهای مسلح ماست. آمریکا و اسرائیل با این اقدامات خود امنیت منطقه را به خطر می اندازند.

علیوی با اشاره به اینکه اسرائیل با همکاری و همدستی آمریکا پهپادهای خود را وارد عراق می کند تاکید کرد: نیروهای آمریکا به وزر و وبالی برای دولت عراق تبدیل شده اند. آنها که به بهانه تأمین امنیت عراق به اشغالگری در این کشور ادامه می دهند، خود به عامل ناامنی و تهدید علیه منافع عراق تبدیل شده اند. آنها طی سال های حضور خود در عراق رهاوردی برای این کشور نداشته اند که هیچ بلکه عامل ویرانی، بدبختی و جنگ بوده اند. آنها داعش را به وجود آوردند و طی چندسال گذشته از آن حمایت کردند. امروز وقت آن رسیده که این نیروها از عراق خارج شوند و بیش از این امنیت ما را تهدید نکنند.

وی با تاکید براینکه آمریکا برای عراق قابل اعتماد نیست گفت: وجود سامانه های دفاع موشکی برای مقابله با پرنده های متجاوز و خارجی در عراق امری ضروری است. دولت باید با کمک ایران و روسیه سامانه های دفاع موشکی دقیق و قوی را در کشور مستقر کند. روسیه و ایران برخلاف آمریکا مورد اعتماد و صلح طلب هستند ومی‌توانند در حفظ حریم هوایی عراق به دولت آن کمک کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.