گلستان- شهرستان گنبدکاووس واقع در شرق استان گلستان با تولید سالانه افزون بر ۳۰۰ هزار تن گندم از مهم‌ترین شهرستان‌های استان و کشور در تولید این محصول استراتژیک است اما خبر منتشره در آخرین روزهای مردادماه امسال مبنی بر اختلاط فضولات حیوانی با گندم و تحویل آن به سیلوها بسیاری از مردم را شوکه کرد!

چرا از مدیر متخلف غله تجلیل شد؟ میزان آلودگی سیلوهای گنبدکاووس چقدر است؟

قدس آنلاین؛ گروه استان ها:گندم تولیدی گلستان یکی از بهترین و مرغوب‌ترین گندم‌ها در کشور است به‌گونه‌ای که مخلوط کردن ۱۰ تا ۱۵ درصد گندم این استان با گندم دیگر استان‌ها، کیفیت گندم کشور را نیز ارتقا می‌دهد.

متأسفانه در آخرین روزهای مردادماه امسال رئیس‌کل دادگستری گلستان خبر از کشف مقدار ۲۰۰ تن گندم‌ آلوده به خاک و فضولات حیوانی در ۱۴ کامیون در گنبدکاووس و دستگیری ۹ نفر از کارکنان مجموعه اداره غله و سیلوی این شهرستان داد.

هادی هاشمیان در این رابطه بیان کرد: متأسفانه عده‌ای فرصت‌طلب با اختلاط فضولات حیوانی و خاک و گندم این کیسه‌ها را در قالب گندم به سیلو تحویل داده و به بدین ترتیب نسبت به درآمدزایی و سودجویی اقدام می‌کردند.

هرچند که رئیس‌کل دادگستری گلستان در رابطه با این پرونده از شناسایی یک واحد مرغداری و انبار آن با هزار کیسه نخاله و خاک گندم و فضولات حیوانی خبر داد اما واقعیت این است که شایعه آلودگی گندم‌ها در استان بیش از گذشته مردم را نگران کرده است.

اما نکته‌ای که در این راستا برای بسیاری از مردم و مسئولان در فضای مجازی بحث‌برانگیز شده این است که چگونه مدیر اداره غله گنبدکاووس که پس‌ازاین اقدام ناشایست به دلیل خرید فضولات حیوانی به‌جای گندم اقدام می‌کرده اما پس از دستگیری در مراسم بزرگداشت جشن برداشت گندم استان گلستان شرکت کرده و در این شهرستان مورد تجلیل هم قرارگرفته است؟

تجلیل از مدیر متخلف

درحالی‌که در آستانه هفته دولت در تمامی شهرهای استان گلستان مدیران برای اطلاع‌رسانی خدمات دولت تلاش می‌کنند اما نشست خبری فرماندار ویژه گنبدکاووس که مجبور بو بیشترین توضیحات خود را معطوف به این اتفاق ناشایست بکند کمی در  هفته دولت غیرمعمول و سنگین بود.

عبدالقدیر کریمی در همین رابطه در پاسخ به سؤال خبرنگاران که چگونه مدیر متخلف اداره غله گنبدکاووس پس از دستگیری در مراسم بزرگداشت جشن برداشت گندم استان گلستان که در این شهرستان برگزار شد، تجلیل شد و آیا این بی‌احترامی به مردم نیست پاسخ داد: این مدیر ظاهراً با قید وثیقه و برای تسریع درروند پیگیری آزادشده و بنده هم هنگام دیدن او به برگزارکنندگان اعتراض کردم اما آن‌ها گفتند که برنامه از قبل پیش‌بینی‌شده بود.

وی البته اطمینان خاطر داد که مجموعه مدیران بالأخص دستگاه قضایی با حساسیت و جدیت، پرونده متخلفان گندم‌های آلوده را پیگیری می‌کند.

وی هم‌چنین بابیان اینکه هیچ‌یک از محموله‌های گندم آلوده که چند روز پیش در این شهرستان کشف شد، به چرخه غذایی وارد نشده است افزود: مردم گنبدکاووس هیچ‌گونه نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

تحقیقات ادامه دارد

در همین رابطه رئیس‌کل دادگستری گلستان نیز با اشاره به نگهداری ۳۱ هزار تن گندم در سیلوی گنبدکاووس گفت: علاوه بر انهدام دویست تن گندم آلوده، برای اطمینان از سلامت مابقی گندم‌ها، دادستان گنبدکاووس در این سیلو مستقرشده و با حضور کارشناسان کار پالایش و جداسازی گندم‌های آلوده را آغاز کرده‌اند.

هاشمیان با تأکید بر اینکه گندم‌های آلوده وارد چرخه غذایی مردم نشده است افزود: بدون تائید کارشناسان و اجازه دستگاه قضایی، هیچ محموله گندمی از این سیلو به کارخانه‌های آرد منتقل نمی‌شود.

وی گفت: تحقیقات از ۹ نفر دستگیرشده در این پرونده ادامه دارد و احتمال افزایش تعداد دستگیرشدگان وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.