گیلان- مدیرکل منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه در هفته دولت امسال تعدادی از پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری استان به بهره برداری خواهد رسید، تصریح کرد: این پروژه ها در شهرستان های فومن، ماسال، رضوانشهر، رودسر و سیاهکل به بهره برداری می رسد.

بهره برداری از ۷ پروژه آبخیزداری در هفته دولت امسال

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی گیلان محسن یوسف پور ، با بیان اینکه اعتبارات آبخیزداری استان از محل صندوق توسعه ملی در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش صد درصدی داشته است، اظهار کرد: بالغ بر ۷۰ درصد این اعتبارات صرفا در راستای اجرای عملیات های سازه ای(مکانیکی) آبخیزداری هزینه می شود.

وی با اشاره به اجرای پروژه های آبخیزداری در ۱۹ حوضه طی سال گذشته، اضافه کرد: امسال در ۲۰ حوضه پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری انجام می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با بیان اینکه در هفته دولت امسال تعدادی از پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری استان به بهره برداری خواهد رسید، تصریح کرد: این پروژه ها در شهرستان های فومن، ماسال، رضوانشهر، رودسر و سیاهکل به بهره برداری می رسد.

این مقام مسئول با اشاره به اجرای عملیات های مکانیکی آبخیزداری با هدف کنترل سیل و رسوب و تثبیت رانش زمین در هفت حوضه آبخیز استان، گفت: پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری در حوضه های ماسوله، آلنزه، زندانه، لسبو، کاکرود، باباولی و پیرکوه مورد بهره برداری قرار می گیرد.

یوسف پور اعتبار هزینه شده برای پروژه های مذکور را ۳۳ هزار و ۹۴۱ میلیون ریال دانست و خاطرنشان کرد: امسال پروژه های آبخیزداری در ۱۱ شهرستان اعم از آستارا، تالش، رضوانشهر، ماسال، شفت، رودبار، سیاهکل، املش، رودسر، صومعه سرا و فومن اجرا می شود.

وی با بیان اینکه ۱۲.۵ درصد پروژه های آبخیزداری امسال جدید و مابقی تکمیل پروژه های نیمه کاره است، یادآور شد: با توجه به تفاهم نامه منعقد شده با استانداری گیلان اعتباری معادل ۱۰ میلیارد تومان به مجموع اعتبارات ملی در راستای اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری استان اضافه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.