مدیر دفتر پژوهش‌های اقتصاد و توسعه اتاق خراسان رضوی گفت: تحریم ها عامل اصلی نابسامانی اقتصاد ما نیست و چالش امروز ما در واقع ناشی از سوءمدیریت هاست.

نابسامانی اقتصاد ما ناشی از سوء مدیریت‌هاست

به گزارش قدس آنلاین ، سید محمد بحرینیان، در همایش اقتصاد ایران در پیچ و خم توسعه گفت: قابل کتمان نیست که کشور ما با مشکلاتی مواجه است و به لحاظ اقتصادی نتوانسته ایم به پایداری و امنیت لازم در حوزه اقتصادی دست یابیم. همچنین در حوزه‌های متعددی از جمله حوزه اقتصادی آرامش خاطری برای مردم پدیده نیامده است.

وی ادامه داد: عده ای به تحریم ها به عنوان عامل مشکلات اقتصادی کشور اشاره می کنند؛ من به عنوان یک کارشناس این را نمی پذیرم و معتقدم که تحریم ها عامل اصلی نابسامانی اقتصاد ما نیست و نهایتا سهمی 20 یا 30 درصدی دارد و چالش امروز ما در واقع ناشی از سوءمدیریت هاست.

وی افزود:گاهی اوقات مسئولان این طور توجیه می کنند که منابع کافی در کشور ما وجود ندارد اما بررسی آمارها، حکایت از چیز دیگری دارد. از سال 1338 تا 1396 حداقل منابع ارزی مستقیم و غیرمستقیم کشور بیش از 3600 میلیارد دلار بوده است. از برنامه اول توسعه بعد از انقلاب ( سال 1368 ) تا سال 1396 نزدیک به 2900 میلیارد دلار درآمد داشته ایم.

منبع :ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.