سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: پراید باید همانند پیکان از رده تولید خارج شود و برای اقشار کم درآمد خودرویی ایمن و با قیمت مناسب جایگزین شود.

توقف تولید پراید تاثیری  بر بازار خودرو ندارد /برای اقشار کم درآمد خودروی ایمن جایگزین شود

به گزارش قدس آنلاین، سعید باستانی  نماینده تربت حیدریه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی درباره صحبت‌های رییس پلیس راهور مبنی بر اینکه شماره‌گذاری پراید از سال 99 باید متوقف شود، گفت: اگرچه در سال ۹۵ بخشنامه‌ای مبنی بر ضرورت توقف خط تولید پراید صادر شد اما این بخشنامه تاکنون اجرایی نشده است. 

وی با بیان اینکه در صورت توقف خط تولید پراید، باید برای اقشار کم درآمد خودروی ایمن و با قیمت مناسب جایگزین کرد، افزود: خودروسازان موظف بودند با طراحی خودروی ایمن زمینه توقف تولید پراید را فراهم کنند اما تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نداده اند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نبود سیستم R&D و چتر حمایتی که همواره بر سر خودروسازان وجود دارد موجب شده طراحی خودروی ایمن و به روز به دست فراموشی سپرده شود به همین دلیل در سال‌های گذشته خودرو ایمن و باکیفیت تولید نشده است.

باستانی اضافه کرد: زمانی که تولید خودروی با کیفیت به دست فراموشی سپرده می‌شود قطعه‌سازان نیز به موضوع تولید قطعات با تکنولوژی روز ورود پیدا نمی‌کنند به طور مثال قطعه‌سازی که بالابر شیشه پراید تولید می‌کند، سیستم کارخانه خود را تنها برای تولید این قطعه طراحی کرده و در صورت توقف تولید پراید نمی‌تواند قطعه دیگری تولید کند.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی افزود: پراید باید همانند پیکان از رده تولید خارج شود و تولید خودروی باکیفیت که قابلیت رقابت را نیز دارد باید در دستورکار خودروسازان قرار گیرد.

باستانی درباره برخی ادعاها مبنی بر اینکه توقف خط تولید پراید موجب گرانی خودرو می‌شود، تصریح کرد: این مسائل همواره مطرح می‌شود تا از توقف تولید پراید جلوگیری شود اما این خودرو قطعاً باید از رده خارج شود.

منبع: خانه ملت 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.