زنجان -شهردار زنجان گفت:بیش از ۹۰ درصد آبیاری فضاهای سبز شهری با آب خام صورت می گیرد.

سرانه فضای سبز شهر زنجان افزون بر ۱۴ متر مربع است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین: شهردار زنجان  امروز(یک شنبه )در آیین بهره برداری از پارک گلسار با ارائه گزارشی از توسعه فضای سبز در شهرزنجان گفت: توسعه  فضای سبز شهری از وظایف شهرداری هاست و در این راستا شهرداری دومحور توسعه فضای سبز و نگهداری بهینه  از فضاهای سبز شهری را در دستور کاردارد .

 مسیح اله معصومی با اشاره به اینکه شهر زنجان درسرانه فضای سبز در مقایسه با نرم کشوری وضعیت مطلوبی دارد گفت: شهر زنجان   ۶۳۱هکتارفضای سبز شهری دارد.

وی  سرانه فضای سبز شهر زنجان را  ۱۴ و ۶ دهم متر مربع عنوان کرد و افزود: سرانه کشوری ۱۲ متر مربع است.

معصومی  مساحت پارکهای جنگلی را  ۳۲۲ هکتار ذکر کرد و آبیاری فضاهای سبز شهری با آب خام را از شاخصه های خوب شهر زنجان یاد کرد.

وی  با اذعان به اینکه  از  ۳۳حلقه چاه شهری برای آبیاری فضاهای سبز استفاده می شود  اضافه کرد:  ۵ /۹۴درصد  ازآبی که برای آبیاری فضاهای سبز شهری استفاده می کنیم آب خام است.

معصومی با تاکید بر اینکه  تنها ۵/۵ درصد از فضاهای سبز شهری  که پراکنده اند با آب شهری آبیاری می شود خاطر نشان ساخت:  برای سال جاری  توسعه ۲۰هکتار فضای سبزرا پیش بینی کرده ایم.

 وی یاد آور شد:در شورا مصوبه ای ابلاغ شد مبنی برخوش منظری و کاهش استفاده از چمن ، که در این راستا  در احداث پارکهای جدید التاسیس ایجاد  فضاهای سبز و چمن کاری صرف توجه جدی می شود.

 معصومی به ایجاد  فضای سبز سه بعدی ،برج های نوری و ست های ورزشی در احداث پارک های جدید اشاره کرد و افزود: این اقدامات در جهت رضایت همشهریان  و استفاده بهینه از آب صورت  می گیرد.

وی گفت : زیر ساخت پارک گلسار از سال۹۶ آغاز شد و با مساحت  ۲/۱هکتار و ۳۸درصد ۹هزار متر مربع فضای سبز  با اعتبار۵/۱میلیارد تومان  به بهره برداری می رسد.

شهردار زنجان گفت:۵ /۹۷درصد مسافران در فضای سبز شهر زنجان مستقرمی شوند که  در این راستا به منظور  کیفی سازی پارکها نهضت بهینه سازی پارکها را در دستور کار قرار دادیم.

 معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان نیز در ادامه با تاکید بر اینکه وظایف شهرداری ها تنها اقدامات عمرانی نیست گفت: توسعه پارکها وسلامت مردم و پویایی شهری از وظایف شهرداری هاست  که باید در ساختار شهری به ان توجه جدی صورت گیرد.

خدابخش مرادی‌نافچی ادامه داد:  تقویت و توسعه پارکها از شاخصه هایی است که به پویایی شهر کمک کند و توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز از مسایلی است که باید در اولویت برنامه های شهرداری باشد.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.