سازمان های مردم نهاد مشهدی پویشی به نام "سقایی" را آغاز کرده اند تا به مردم مظلوم یمن آب برسانند و بار دیگر با خیزشی مردمی، کمک به همنوعان این بار در آن سوی مرزها رقم زده شود.

فراخوان پویش تشکل های مردمی مشهد برای آب رسانی به مردم یمن

به گزارش قدس آنلاین ؛ مدیرعامل موسسه عهد همدلی روز یکشنبه در نشستی خبری با بیان این مطلب گفت: پویش مردمی "سقّا" با هدف مشارکت در طرح آبرسانی به مردم یمن توسط موسسه "عهد همدلی" متشکل از مجمع تشکل های مهدوی استان خراسان از حدود یک ماه قبل راه اندازی شده تا مشارکت مردمی برای این مهم رقم زده شود.

حسین یاری منش افزود: بر اساس گزارشهای رسیده از یمن به علت حمله عربستان سعودی به زیرساخت های شهرهای یمن، مردم مظلوم این کشور از مشکلات قحطی و به ویژه عدم دسترسی به آب سالم رنج می برند.
وی با اشاره به آغاز انقلاب در یمن از سال ۲۰۱۵ و واکنش عربستان و قدرت های جهانی به این انقلاب ادامه داد: مردم یمن طی این مدت در محاصره عربستان قرار گرفته اند اما از مقاومت دست برنداشته اند.
مدیرعامل موسسه عهد همدلی گفت: عربستان به بسیاری از زیرساخت های یمن از جمله تاسیسات آب شرب این کشور خسارت وارد کرده و دسترسی مردم یمن به آب شرب سالم را قطع کرده است و همین اقدام منجر به شیوع گسترده وبا در یمن و آمار بالای مرگ و میر شده است به طوری که طبق اعلام سازمان ملل در سال ۲۰۱۷ طی سه ماه ۳۶۰ مورد ابتلا به وبا در یمن گزارش شده است.
یاری منش با اشاره به حساسیت عربستان روی کمک های مردم ایران به مردم یمن افزود: بدین خاطر موسسه همدلی تصمیم گرفت با شناسایی موسسه خیریه معتبری در یمن و رابط آن موسسه در ایران گامی در جهت کمک به مردم مظلوم یمن بردارد و در همین راستا موسسه مربوطه شناسایی و کمپین سقا با هدف کمک به اجرای تاسیسات آب رسانی در یمن راه اندازی شد.
وی ادامه داد: در این ارتباط ساخت تصفیه خانه آبی به نام "سیده فاطمه الزهرا(ع) " و مشارکت در ساخت دو پروژه آبرسانی "سقایه الامام الحسین (ع) و سقایه ابی الفضل (ع) " در استان صنعای یمن به مبلغ ۲۵ هزار دلار کمک مردمی هدف گذاری شده است.
مدیرعامل موسسه عهد همدلی گفت: تا کنون سه  هزار دلار کمک مردمی در انی خصوص جمع آوری شده و این پویش در ایام محرم نیز ادامه دارد.
یاری منش افزود: مردم برای مشارکت در پویش مردمی "سقّا" می توانند با مراجعه به سایت پویش سقا به آدرس اینترنتی" helpforyemen.ir" مراجعه و در این خصوص اقدام کنند.

رئیس هیات مدیره موسسه عهد همدلی نیز گفت: موسسه عهد همدلی یا همان مجمع تشکل های مهدوی خراسان با هدف هم افزایی بین تشکل های مهدوی استان از سال ۱۳۹۴ فعالیت های خود را آغاز کرده است.
علی رضا زاده با اشاره به تغییر ساختار این موسسه در سال ۱۳۹۵ افزود: ساختار این موسسه متشکل از هیات امنا شامل شخصیت های برجسته حوزه مهدویت و مجمع عمومی است.
وی ادامه داد: بیش از ۷۰ تشکل رسمی در استان خراسان رضوی عضو رسمی این مجمع هستند و ۱۷۰ تشکل افتخاری نیز با این مجمع همکاری دارند.
رئیس هیات مدیره موسسه عهد همدلی گفت: توانمندسازی تشکل ها، مشاوره و تهیه و ارائه بسته های حمایتی و فرهنگی به تشکل ها از برنامه های این مجمع است.
رضا زاده افزود: این مجمع دارای چهار کارگروه شامل کارگروه رسانه و فضای مجازی، کارگروه تولیدات، کارگروه حاشیه شهر و کارگروه دانشگاهی است.

منبع : ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.