نخستین جشنواره ملی هنر رضوان با شناخت اثار برتر در نگارخانه رضوان مشهد به کارخود پایان داد.

جشنواره ملی رضوان با تقدیر از آثار برتر در مشهد به کار خود پایان داد

به گزارش قدس آنلاین، نمایشگاه آثار برگزیده نخستین جشنواره ملی هنر رضوان عصر یکشنبه و هم ‌زمان با آیین پایانی این جشنواره ،  به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، در نگارخانه رضوان مشهد افتتاح شد.

محمد علی چمی گوی ،  رئیس جشنواره رضوان و مدیر عامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: امروز نه تنها پایان کار این جشنواره نیست بلکه تازه آغاز کار آن است.

وی بابیان اینکه از هنر در دوران نه چندان دور درعرصه زندگی استفاده می کردند و به جای اینکه نگاه ابزاری به آن داشته باشند از زیبایی هنر بهره می بردند ، تصریح کرد: اگر نتوانیم در طراحی محصولات آثار زیبایی را خلق کنیم نخواهیم توانست آن را به جامعه عرضه کنیم و هدف اصلی این جشنواره نیز این است که این اثار از طریق تولید کنندگان به صورت انبوه در بازار عرضه و مورد استفاده مردم قرار بگیرد که سعی خواهیم کرد به میزان توانی که در اختیار داریم این حلقه اتصال را ایجاد کنیم و از تولید کنندگان و دست اندرکاران مرتبط با حوزه تولید نیزدعوت می کنیم که در طول برگزاری این نمایشگاه از اثار برگزیده دیدن کنند.

چمی گوی  بیان داشت: اجرای این جشنواره توسط یک تیم تخصصی باعث افزایش کیفیت ان شده است و امیدواریم با ارائه پیشنهادات و حتی انتقادات افراد صاحب نظر در این زمینه ،موجب رشد و ارتقای بیشتراثار این جشنواره در سال های بعد باشیم.

در ادامه مراسم ، مهدی یک پسر دبیر این جشنواره نیز گفت: در پناه الطاف امام رضا(ع) جشنواره ملی هنر رضوان پس از 8 ماه به ایستگاه پایانی خود رسید.

وی تصریح کرد: تلاش دست اندرکاران و استقبال شایان هنرمندان در این رویداد ملی ، به ثمر نشست و در این مراسم از اثار برگزیده و هنرمندان برتر تقدیر خواهد شد.

یک پسر افزود: از آن جا که این جشنواره در سایه تلاش جمعی به ثمر نشست لازم است از افرادی که با حمایت های خود پشتیبان و حامی جشنواره بودند تشکر و قدردانی کنم که از ان جمله می توان به اقای چمی گومدیرعامل موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی و همکاران این موسسه، آقای مروارید مدیرعامل شرکت نان رضوی، سایر مدیران آستان قدس رضوی، اساتید دانشگاه و مدیران مراکز فرهنگی و هنری اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین در شورای برنامه ریزی و انتخاب اثار از آقایان سید محمد رضامیری، سید احسان مهدوی ، مصطفی معمی وند و مصطفی حسن زاده که با حضور همیشگی ، صمیمانه و نگاه تخصصی خود به افزایش تراز کیفی جشنواره کمک کردند تشکر می کنم.

یک پسر بیان داشت: همچنین از اساتید ارجمند آقایان مسعود نجابتی، محمدرضا دوست محمدی، محمد درویشی ، سید احسان مهدوی و سرکارخانم شادمهری نیز که با نهایت دقت و رعایت اصول قضاوت آثار جشنواره را برعهده داشتند و همچنین خانم جلیلیان و اقایان صادق گنابادی، سعید جعفر نژاد و جواد براتی که در دبیرخانه جشنواره همکاری داشتند تشکر می کنم.

وی افزود: جشنواره هنررضوان پس از 3 ماه برنامه ریزی با انتشار فراخوان در اواسط فروردین ماه سال  جاری اغاز به کار کرد و تلاش برای ارتباط حداکثری با جامعه طراحان در سراسرکشور را سرلوحه خود قرار داد . انتشار 400تصویر از آرایه های ارزشمند حرم مطهر رضوی برای اولین بار و برگزاری 8نشست تخصصی در دانشگاه های کشور و یک کارگاه تخصصی در نگارخانه رضوان منجر به دریافت 420اثر از 105هنرمند در سراسر کشور شد که پس از داوری 145 اثر از 65 طراح برای حضور در نمایشگاه انتخاب شدند که در نهایت 19 اثر با قرار گرفتن در رتبه های برتر شایسته تقدیر شناخته شدند.

یک پسربا اشاره به اینکه این نمایشگاه در محل نگارخانه رضوان  تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: همواره ظاهر یک کالا شاخصی برای داد و ستد آن بوده و طراحی مطلوب امتیازی برای برتری بر رقبا و کسب سهم بیشتر از بازار شناخته می شود اما در زمانه ای که تولید ملی مهمترین مسئله کشور است به شاخص راهبردی طراحی توجه کمتری می شود و در حالی که  بسیاری از متفکران و اینده پژوهان هزاره سوم را هزاره رقابت بر مبنای طراحی تلقی می کنندغالب صنایع داخلی توجه به سخت افزار را در اولویت خود قرار داده اند.

وی اظهار داشت: کالای ایرانی افزون بر پایبندی بر کیفیت و طراحی مطلوب باید رنگ و بوی ایرانی داشته باشد تا باور مصرف کننده داخلی را برانگیزد و در ان سوی مرزها پرچم دار شکوه و توانمندی ایران بزرگ باشد از این رو دست یابی به طراحی ایرانی اسلامی یکی از نیازهای مهم تولید ایرانی است.    

گفتنی است در پایان این مراسم پس از  قرائت بیانیه هیئت داوران از آثار برتر در زمینه های مختلف و همچنین استاد مسعود نجابتی تقدیر و قدر دانی به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.